430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Migrace lidí: Když jsme si řekli, že se kontinenty pohybují po litosférických deskách, tak jsme jim položili
otázku na zamyšlení: „Jak se předchůdce člověka dostal suchou nohou z Afriky, až do Jižní Ameriky.“ Na
tuto otázku jsme si museli ve 3 skupinkách odpovědět společně, jelikož nikoho nenapadlo správné řešení,
pouze v 1 skupince jsme se dočkali správné odpovědi.
Sopka: Poslední téma, ke kterému jsme se dostali, bylo téma sopečná činnost. Na začátku jsme jim
řekli základní informace o sopkách a připravili je na závěrečný pokus. Téma jsme jim proložili příhodou z
návštěvy sopky Vesuv, kterou zažil jeden ze studentů pedagogické fakulty, Dušan Kováčik, a žáky velmi
pobavila. Po probrání základních informací jsme si vytáhli připravený zmenšený model sopky a pustili se do
chemického pokusu, který měl představovat sopečnou erupci (viz příloha I . – sopka). Při pokusu jsme si ještě
probrali, co se v podstatě právě děje. Ve zbylém čase jsme žáky nechali skládat jednoduché puzzle průřezu
sopkou (obr. 35), kde si všimli, jak jednotlivé části sopky přibližně vypadají.
Stanoviště fyzika
Na tomto stanovišti se žáci zaměřili především na možné typy cestování, a také na pohyb spojený
s vodou. Na stanovišti fyziky jsou tři samostatné části a úkoly k nim měli žáci v cestovatelském deníku (viz
příloha I I – cestovatelský deník).
Vznášedlo: Žákům jsme řekli, že je jejich úkolem se přepravit z Evropy do Ameriky přes Atlantský
oceán pomocí nějakého dopravního prostředku, jehož zjednodušenou verzi si sami vyrobí. Žákům jsme