430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
se citlivky stydlivé.
Monarcha stěhovavý: Poslední aktivita se týkala migrace severoamerického motýla monarchy
stěhovavého. Motýla jsme žákům ukázali na obrázku (obr. 4). Jeho hnízdiště jsou v Severní Americe a v
Kanadě. Tento motýl podniká každoročně pouť do středního Mexika, kde přezimuje. Takto putuje v
obrovských hejnech (obr. 5). Celá hejna usedají na stromy, které jdou jimi doslova obaleny (obr. 6 a obr. 7).
Lokalita jeho přezimování byla vyhlášena rezervací a zapsána na seznam světového dědictví. V rámci
tohoto úkolu jsme žákům rozdali „vlajky“ s obrázky motýlů a obálky, v nichž byly obrázky jako indicie (tři
obálky, v každé obrázky týkající se jednoho státu) a úkolem žáků bylo podle obrázků z obálek uhádnout
stanoviště, kam jedinci tohoto druhu motýla migrují (z Kanady do tří států na jihu Severní Ameriky). Tři vlajky
jsme umístili do Kanady, aby žáci viděli, odkud hejna motýlů odlétají. Další tři vlajky znázorňující tato hejna,
byly rozdány žákům. Ti je po odhalení států v obálkách přiřadili k danému státu na mapě (Kalifornie, Mexiko,
Florida). Žáci si po aktivitě dokončili poslední úkol v cestovatelském deníku (migrace motýla monarchy
stěhovavého).
Stanoviště zeměpis
Úvod: Nejdříve jsme se žákům představili a poté jim představili námi probírané téma a slíbili pokus se
sopkou, což je mělo namotivovat do další práce. Ačkoliv jsme byli na stanovišti Afrika, tak se naše téma
týkalo celého světa. S každou skupinkou jsme zahájili hodinu malým „interview“ se všemi členy skupiny a
cílem bylo jednak dozvědět se o oblíbených a méně oblíbených předmětech žáků, a především děti
rozpovídat a odbourat jejich případné obavy. Jako zástupci afrického kontinentu jsme si nanesli na obličej