Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.33 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

se citlivky stydlivé.  

Monarcha  stěhovavý:  Poslední  aktivita  se  týkala  migrace  severoamerického  motýla  monarchy 

stěhovavého.  Motýla  jsme  žákům  ukázali  na  obrázku  (obr.  4).  Jeho  hnízdiště  jsou  v  Severní  Americe  a  v 
Kanadě.  Tento  motýl  podniká  každoročně  pouť  do  středního  Mexika,  kde  přezimuje.  Takto  putuje  v 
obrovských hejnech (obr. 5). Celá hejna usedají na stromy, které jdou jimi doslova obaleny (obr. 6 a obr. 7). 
Lokalita  jeho  přezimování  byla  vyhlášena  rezervací  a  zapsána  na  seznam  světového  dědictví.  V rámci 
tohoto  úkolu  jsme  žákům  rozdali  „vlajky“  s obrázky  motýlů  a  obálky,  v nichž  byly  obrázky  jako  indicie  (tři 
obálky,  v každé  obrázky  týkající  se  jednoho  státu)  a  úkolem  žáků  bylo  podle  obrázků  z obálek  uhádnout 
stanoviště, kam jedinci tohoto druhu motýla migrují (z Kanady do tří států na jihu Severní Ameriky). Tři vlajky 
jsme umístili do Kanady, aby žáci viděli, odkud hejna motýlů odlétají. Další tři vlajky znázorňující tato hejna, 
byly rozdány žákům. Ti je po odhalení států v obálkách přiřadili k danému státu na mapě (Kalifornie, Mexiko, 
Florida).  Žáci  si  po  aktivitě  dokončili  poslední  úkol  v cestovatelském  deníku  (migrace  motýla  monarchy 
stěhovavého). 

Stanoviště zeměpis 

Úvod: Nejdříve jsme se žákům představili a poté jim představili námi probírané téma a slíbili pokus se 

sopkou,  což  je  mělo  namotivovat  do  další  práce.  Ačkoliv  jsme  byli  na  stanovišti  Afrika,  tak  se  naše  téma 
týkalo  celého  světa.  S  každou  skupinkou  jsme  zahájili  hodinu  malým  „interview“  se  všemi  členy  skupiny  a 
cílem  bylo  jednak  dozvědět  se  o  oblíbených  a  méně  oblíbených  předmětech  žáků,  a  především  děti 
rozpovídat a odbourat jejich případné obavy. Jako zástupci afrického kontinentu jsme si nanesli na obličej 

Témata, do kterých materiál patří