Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.33 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

položili otázku, jaké dopravní prostředky to mohou být. Jejich odpověď nejčastěji byla letadlo nebo loď. My 
jsme  jim  oznámili,  že  by  se  nám  hodil  nejprve  dopravní  prostředek,  který  bude  univerzální  a  zvládne  se 
pohybovat jak po vodě, tak i po souši. Žáky takový dopravní prostředek nenapadl. Řekli jsme jim, že máme 
na mysli vznášedlo a poté s nimi diskutovali, jestli vznášedlo někdy viděli a vědí, jak vypadá. Pro většina žáků 
bylo  vznášedlo  novinkou,  ale  jeden  hoch  nás  mile  překvapil  a  vznášedlo  nám  zvládl  i  popsat.  Poté  jsme 
všem  ve  skupině  vysvětlili,  na  jakém  principu  se  tento  dopravní  prostředek  pohybuje,  a  oznámili  jim,  že  si 
jednoduché vznášedlo sami vyrobí. Řekli jsme žákům, co vše budou na výrobu potřebovat a popsali jsme 
jim postup výroby (viz příloha I I – vznášedlo). Každý žák si pak vyzkoušel své vznášedlo uvést do provozu, a 

když se to všem povedlo, tak dostali známku, kterou si vlepili do cestovatelského deníku.  

Vodní vír: Další část začínala otázkou – s jakým nebezpečím se můžeme setkat při cestě po oceánu. 

Žáci odpovídali, že nás mohou ohrozit žraloci, tsunami, piráti, bouřka, vodní vír a další. My jsme jim řekli, že 
právě ten vodní a vzdušný vír nás zajímá, ale než jsme se k němu dostali, představili jsme žákům pokus, který 
se skládal ze dvou spojených PET láhví. V jedné PET láhvi byla voda a my jsme po nich chtěli, aby přišli na to, 
jakým  nejrychlejším  způsobem  můžeme  dostat  vodu  z  jedné  láhve  do  druhé.  Žáci  se  na  to postupně 
pokoušeli přijít, ani jeden z jejich pokusů však nebyl ten nejrychlejší, tak jsme jim to nakonec prozradili. Řekli 
jsme  jim,  že  si  musíme  v  láhvi  vytvořit  právě  ten  vodní vír  a díky  němu  se  nám  nejrychleji  dostane  voda  z 
jedné láhve do druhé. Pokus jsme jim předvedli a vysvětlili (viz příloha I I – vodní vír). Následně si mohl každý 

Témata, do kterých materiál patří