TP - Pražská scripta
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
§2f Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
(1) Dalšími předpoklady pro plnění veřejné zakázky jsou například: a) technické a materiální vybavení k plnění veřejné zakázky, b) počet
zaměstnanců odborných profesí rozhodných pro plnění veřejné zakázky, c) přehled významných zakázek uskutečněných uchazečem v
posledních letech s uvedením objednatele, popřípadě kupujícího, místa a doby plnění.
8. Klasifikace právních norem
Klasifikace právních norem
Kritérium právní síly
právní síla – vlastnost, která spočívá v relevanci vztahu mezi normami, což odpovídá jejich postavení v hierarchii norem –
jedná se o dělení dle pramenů práva
V rámci vnitrostátního práva dělíme normy na ústavní, zákonné a podzákonné. Nejvyšší právní sílu mají ústavní zákony.
Hierarchie právních norem má velký význam pro rozlišení jejich závaznosti z hlediska postavení různých adresátů právních norem a
systému kontroly ústavnosti a zákonnosti.
Z hlediska právní síly norem platí, že:
o
1) norma nižší právní síly nesmí odporovat normě vyšší právní síly,
o
2) norma může být měněna, nebo rušena pouze normou stejné nebo vyšší právní síly.
Normami všech stupňů (celým právním řádem) jsou vázány všechny fyzické i právnické osoby a orgány veřejné správy.
Zákonnými normami a normami vyšší právní síly (ústavní normy,popř. i normami mezinárodního práva, jsou-li recipovány do
vnitrostátního práva) jsou vázány soudy, které mohou samy rozhodovat o tom, zda jsou podzákonné normy v souladu s
normami zákonnými
Jestliže soud při rozhodování konkrétního případu dojde k závěru, že podzákonný předpis, jehož má být použito, není v souladu se
zákonem či ústavním zákonem, nepoužije jej a aplikuje přímo zákon.