Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19AB-Průvodcovské služby v CR+Lázně na Moravě

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.55 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Po ukončení zájezdu (pobytu) zahraničního cestovního ruchu je průvodce povinen

VYÚČTOVAT DEVIZOVÉ PROSTŘEDKY, které dostal jako zálohu na:

  1. Úhradu osobních výdajů za ubytování a stravování

  2. Úhradu plánovaných a mimořádných výdajů za skupinu placených v hotovosti —> k vyúčtování devizových prostředků používá průvodce interní formuláře cestovních kanceláří.

Zásady chování průvodce:

Hlavní zásady chování se spolupracovníky:

  1. Zásada vážit si práce druhého

  2. Ovládat se a kontrolovat (být nad věcí)

  3. Najít hranici a být stručný – ne nafoukaný, úsečný

  4. Nezapomínat

  5. Kritizovat v pravou chvíli na pravém místě (neshazovat)

Hlavní zásady chování se zákazníky:

  1. Slušnost

  2. Asertivita

  3. Přesnost a dochvilnost

  4. Schopnost přizpůsobit se podmínkám ve skupině

  5. Schopnost rozhodování se

  6. Loajalita k firmě a spolupracovníků,

  7. Snášenlivost

  8. Klid, vyrovnanost – nenechat se vyprovokovat

Služby průvodce CR jsou součástí vlastních služeb CK. Průvodci jsou v neustálém a bezprostředním styku s jednotlivými účastníky, proto má jejich činnost často rozhodující vliv na spokojenost účastníku CR.

Předpokladem pro hladký průběh zájezdu je odborná a individuální příprava na každý zájezd. Formou kurzů a individuální přípravy.

Styly práce průvodce:

  1. AUTOKRATICKÝ – totální závislost klientů na průvodci. Prosazuje své názory, nediskutuje s klienty.

  2. LIBERÁLNÍ – nepracuje se skupinou. Není schopen se v urč. situacích rozhodnout.

  3. DEMOKRATICKÝ – spolupracuje a radí se s klienty.

  4. BYROKRATICKÝ – průvodce bere vše podle předpisů, puntičkář

  5. KILIMANDŽÁRO – průvodce vše zveličuje, rozvíjí nepodstatné problémy do obrovských šířek.

  6. SISYFOVSKÝ - nic nestíhá, je z toho nervózní, svůj stres převádí na ostatní

Typy klientů:

  1. FORMÁLNÍ SKUPINY – je charakteristické, že se organizují za nějakým účelem, platí v nich promyšlená pravidla, mají neosobní charakter.

  2. NEFORMÁLNÍ SKUPINY – vznikají spontánně na základě společných zájmů, citové či jiné vazby mezi jejich členy.

Typy účastníků podle provenience:

  1. TUZEMSKÝ – od cizince se liší vystupováním a chováním. Jeho požadavky jsou občas nepřiměřeně vysoké.

  2. ZAHRANIČNÍ – požadují různé informace a rady, soustřediví.

Typy účastníků podle temperamentu:

Typ silný:

  1. CHOLERIK – je rychlý, pružný, výbušný, netrpělivý, těžko ovládá své chování. Je dobrý organizátor, výkonný, rozhodný.

  2. SANGVINIK – je živý, reaktivní, rozvážný, ovládající se. Má rychlou reakci, dobrý výkon, společenskost, iniciativa…

  3. FLEGMATIK – je pomalý, klidný, rozvážný, méně společenský, málomluvný. Pomalu se přizpůsobuje, dlouho se rozhoduje. Je třeba dbát na jeho dochvilnost.

Typ slabý:

  1. MELANCHOLIK – je pokládán za slabý typ, velmi citlivý na podněty okolí, dotýkající se hlavně jeho blízkých. Je společensky uzavřený, pesimistický, bez důvěry, plachý.

Témata, do kterých materiál patří