Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




19AB-Průvodcovské služby v CR+Lázně na Moravě

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.55 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Typy účastníků podle individuálních rysů charakteru:

  1. ROZHODNÝ ÚČASTNÍK – má jisté vystupování, vzpřímené a pružné držení těla, rychlé a cílevědomé počínání. Je kritický, ale objektivní.

  2. ODBORNÝ ČI NÁROČNÝ ÚČASTNÍK – odborník je znalcem určitých reálií týkajících se např. některých části odborného programu, proto je vhodné vyslechnout si jeho připomínky pro vlastní poučení.

  3. PŘÁTELŠTÍ SDÍLNÍ A HOVOROVÍ ÚČASTNÍCI – mají dobrou náladu, přímý a otevřený pohled, hovoří volně s přirozeným citovým zabarvením hlasu.

  4. KLIDNÝ, ale i POHODLNÝ ÚČASTNÍK – vyznačuje se klidnými pohyby, rozvážným a pomalým slovním projevem. Je dobrosrdečný, má smysl pro humor.

  5. PLACHÝ, STYDLIVÝ A NESMĚLÝ ÚČASTNÍK – je nenáročný, hovoří potichu, ve slovním projevu se zadrhává, své přání vyslovuje nejistě a nepřesně.

  6. NEPŘÍJEMNÝ ÚČASTNÍK – má různé podoby. Vyvolává konflikty, je zdrojem napětí pro ostatní účastníky.

  7. VZORNÝ ÚČASTNÍK – snaží se vždy chovat podle předepsaných pravidel, působí učeně: všechno zná, všude byl.

  8. NEROZHODNÝ ÚČASTNÍK – svou nejistotu projevuje v držení těla, výrazem tváře, pomalostí, v gestech, vymýšlí si výmluvy na zdůvodnění své nespokojenosti.

  9. UZAVŘENÝ REZERVOVANÝ ÚČASTNÍK – je vážný, nepozorný, chladný.

  10. NERVÓZNÍ A ROZČILENÝ ÚČASTNÍK - vyznačuje se vnitřním napětím, zmatkem, neklidem.

  11. UNÁHLENÝ ÚČASTNÍK – vyžaduje rychlé poskytování služeb, někdy je předstíraná.

  12. ZKLAMANÝ A NESPOKOJENÝ ÚČASTNÍK – projevuje se podobně jako nervózní účast., mluví rychle a hlasitě, je nezdvořilý.

  13. NEDŮVĚŘIVÝ A KRITICKÝ ÚČASTNÍK – má vysoké požadavky, vidí jen sám sebe, vyžaduje stálou péči pozornost.

  14. EGOISTICKÝ ÚČASTNÍK – má pocit, že za svůj zaplacený zájezd musí dostat velký objem služeb, sobecký, lakomý, závistivý.

  15. SEBEVĚDOMÝ, DOMÝŠLIVÝ A HÁDAVÝ ÚČASTNÍK – musí mít zásadně pravdu, když se mýlí.

  16. JEŠITNÝ AŽ HYSTERICKÝ ÚČASTNÍK – nenápadný zevnějšek, samolibý, dětinský, někdy až příliš skromný.

  17. NÁLADOVÝ ÚČASTNÍK – chová se pod vlivem momentální nálady, často mění své postoje k okolí.

  18. AGRESIVNÍ (útočný) ÚČASTNÍK – impulzivní, surový, drzý, domýšlivý. Agresivitou může skrývat vlastní strach a nejistotu.

  19. PRONÁSLEDOVANÝ ÚČASTNÍK – má pocity méněcennosti, slabosti, úzkosti, spíše ustupuje.

  20. PESIMISTICKÝ ÚČASTNÍK – vždy nespokojený, opatrný, plachý, bojácný. Trpí pocitem, že jeho životním údělem je neštěstí.

  21. OPTIMISTICKÝ ÚČASTNÍK – je mu cizí nepřátelství, mluví upřímně a rád působí radost jiným.

  22. PEDANTSKÝ ÚČASTNÍK – překáží mu každá maličkost, hlavně tehdy když přitom nemůže uplatnit své zásady.

  23. SERVILNÍ, PONÍŽENECKÝ ÚČASTNÍK – málo oblíbený, společensky neaktivní, cítí se nevyužitý, spíše budí odpor.

Témata, do kterých materiál patří