Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




32) Pravděpodobnost

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (456.73 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

A)

B) C) D) E) jiná pravděpodobnost

Ostrý maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – jaro 2016, příklad č. 24
Body: 2 Výsledek: B

Pracovní tematické zařazení: Pravděpodobnost
Řešení:
Úloha obsahuje „chyták“ – údaj o druhém losování je zde nepodstatný.
počet příznivých elementárních jevů ( PEJ ) … 3 ( chlapci )
počet možných elementárních jevů ( MEJ ) … 7 ( 3 chlapci + 4 dívky )

P(A) =

=

--------------------------------------------------











Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Pravděpodobnost


7) Ve skupině jede 50 cyklistů. Celkem 10 z nich se provinilo konzumací alkoholických
nápojů před jízdou. Policejní hlídka vybere ze skupiny náhodně 5 cyklistů. Jaká je
pravděpodobnost, že mezi vybranými cyklisty nebude žádný z 10 provinilců ?
Hodnota pravděpodobnosti je zaokrouhlena na setiny.
A) 0,31 B) 0,40 C) 0,49 D) 0,58 E) jiná pravděpodobnost
Ostrý maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – podzim 2016, příklad č. 22
Body: 2 Výsledek: A

Pracovní tematické zařazení: Pravděpodobnost
Řešení:
Skupina 50 cyklistů je tvořena dvěma podskupinami: 10 provinilců + 40 poctivců. Ve vybrané
pětici má být 0 provinilců a 5 poctivců.
počet možností, jak z 10 provinilců vybrat 0 provinilců … 10 nad 0 ( „problém trenéra
oštěpařů“ )
počet možností, jak ze 40 poctivců vybrat 5 poctivců … 40 nad 5 ( „problém trenéra
oštěpařů“ )
celkový počet možností ( dle kombinatorického pravidla součinu ) …
… ( 10 nad 0 ) * ( 40 nad 5 ) = počet příznivých elementárních jevů ( PEJ )
počet možností, jak z 50 cyklistů vybrat 5 cyklistů … 50 nad 5 ( „problém trenéra
oštěpařů“ ) = počet možných elementárních jevů ( MEJ )

P(A) =

=

=

=

( 40 nad 5 ) =

= 658 008

( 50 nad 5 ) =

= 2 118 760

= přibližně 0,31 … odpověď A

--------------------------------------------------



















Příklady z maturitních testů Cermat-u ( základní úroveň ) – Pravděpodobnost

8) Z 25 žáků jedné třídy domácí úkol 3 žáci nevypracovali, 6 žáků jej vypracovalo chybně
a zbývající žáci jej vypracovali správně. Učitel náhodně vybere dvojici žáků. Jaká je
pravděpodobnost, že oba vybraní žáci budou mít úkol vypracován správně ?

A) B) C)

D)

E) jiná pravděpodobnost

Ostrý maturitní test Cermat-u ( základní úroveň ) – jaro 2017, příklad č. 20
Body: 2 Výsledek: A

Pracovní tematické zařazení: Pravděpodobnost
Řešení:
Třída 25 žáků je tvořena třemi podskupinami: 3 kteří nevypracovali, 6 kteří vypracovali
chybně, 16 kteří vypracovali správně. Ve vybrané dvojici má být 0 těch co nevypracovali,
0 těch co vypracovali chybně a 2 ti co vypracovali správně.
počet možností, jak ze 3 co nevypracovali vybrat 0 těch co nevypracovali …
… 3 nad 0 ( „problém trenéra oštěpařů“ )
počet možností, jak z 6 co vypracovali chybně vybrat 0 těch co vypracovali chybně …
… 6 nad 0 ( „problém trenéra oštěpařů“ )
počet možností, jak z 16 co vypracovali správně vybrat 2 ty co vypracovali správně …
… 16 nad 2 ( „problém trenéra oštěpařů“ )
celkový počet možností ( dle kombinatorického pravidla součinu ) …
… ( 3 nad 0 ) * ( 6 nad 0 ) * ( 16 nad 2 ) = počet příznivých elementárních jevů ( PEJ )
počet možností, jak z 25 žáků vybrat 2 žáky … 25 nad 2 ( „problém trenéra oštěpařů“ ) =
= počet možných elementárních jevů ( MEJ )

Témata, do kterých materiál patří