Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce z biologie - ADHD

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.78 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

„Nejčastěji se jedná o vliv genetických činitelů, a to ve více jak polovině případů. Většina dětí se v průběhu vývoje se svým problémem, stejně jako jejich rodiče, postupně vyrovná. Syndrom ADHD je častěji zděděn po otci. Mnohem méně je případů, kdy dítě zdědilo tuto poruchu po matce.“13

„Syndrom ADHD také často souvisí s porušenými chemickými pochody v mozku. Mnozí odborníci v dnešní době vidí původ této poruchy také v narušené funkci přenašečů signálů mezi neurony, např. v nevyrovnané či vysoké hladině neurotransmiteru dopaminu.“14

„Další příčinou mohou být drobná neprogresivní poškození mozku a centrálního nervového systému vzniklá v období prenatálním, perinatálním nebo raně postnatálním. V prenatálním období se jedná o nedostatečnou výživu matky, o prodělání infekčního nebo jiného závažného onemocnění matky, ale také o možný úraz během těhotenství. Negativně ovlivnit vývoj plodu a jeho centrální nervové soustavy může též kouření, alkoholismus, nadměrné užívání léků nebo drogová závislost. V perinatálním období může během komplikovaného či protrahovaného porodu dojít k nedostatečnému okysličování nervových buněk nebo k výronu krve do mozku novorozeného dítěte, což také vede k nezvratným změnám centrální nervové soustavy. V postnatálním období krátce po porodu mohou problémy nastat v důsledku nedostatečné výživy dítěte, nebo z důvodu jeho závažného onemocnění, infekce či úrazu.“15

„Další příčinou mohou být metabolické poruchy nebo velké množství těžkých kovů v krvi postiženého dítěte.“16

O příčinách se stále spekuluje a jediná příčina nebyla stanovena. Někdy se stává, že se v některých konkrétních případech ani nepodaří identifikovat příčinu.17

Příznaky

Symptomy poruchy se většinou projeví nebo zhorší v situacích, které vyžadují soustředěnou pozornost či duševní úsilí, vzbuzují dojem všednosti a je třeba opakovaných či rutinních činností a pro dítě nudných aktivit. Častěji se příznaky projevují, pokud se dítě nachází ve skupině nebo ho zatěžuje větší množství podnětů z okolí. Symptomy lze rozdělit do tří skupin – příznaky poruchy pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.18

Symptomy nepozornosti

Pro ADHD jsou typické trvalé projevy nepozornosti. Ta se může projevovat potížemi s udržením pozornosti dlouhodobě, při plnění úkolů, ale i při hře. Problémy dělá práce na úkolu až do jeho úplného splnění. Jedinci často budí dojem, jako by nebyli duchem přítomni, jako by neposlouchali či si nepamatovali ani to, co bylo právě řečeno. Když se do něčeho pustí, za chvíli od toho utečou k něčemu jinému. Jsou spolehlivě nespolehliví. Mívají problémy s organizováním činností, s dodržováním řádu a pravidel. Zapomínají.19 Ztrácejí věci, které jsou nezbytné pro úkoly nebo činnosti, jako jsou například hračky, zadání školních úloh, tužky, knihy nebo nástroje.20 Snadno se nechají rozptýlit vedlejšími podněty. Například když někam jdou cestou zapomenou, co tam šli dělat. Při konverzaci se jejich nepozornost projevuje tím, že často odbíhají od tématu, nevnímají ostatní a nejsou schopny se soustředit na probíhající rozhovor. Často dělají chyby z nepozornosti. Jejich práce by se dala označit jako neuspořádaná, nepečlivá a nepromyšlená. Tyto lidé jsou zbrklí, rozlítaní a nic nedotáhnou do konce.21

Témata, do kterých materiál patří