Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Velké obchodní řetězce mají své vlastní distribuční centra – příkladem distribučního centra Kauflandu u Olympie Olomouc – do distribučního centra přijíždí kamiony naložené zboží, zde se zboží vyloží a roztřídí pro jednotlivé konkrétní prodejny, je jich malé množství protože dokáží zásobovat prodejny ve velkém rozsahu

  1. příprava dodání a expedice

  • dodání proběhne co v nejkratším termínu nebo dohodnuté době

  • v den dodání se provede expedice, expedice = vyskladnění a naložení na dopravní prostředek; o vyexpedování zboží informujeme zákazníka, při expedici se vystaví dodací list a faktura (daňový doklad)

  • pokud bylo zboží zaplaceno předem, byla vystavena zálohová faktura, na vydané zboží ze skladu se vystaví výdejka, která se zapíše do karty zásob

  1. zabezpečení dopravy

  • existuje celá řada možností dopravy, vlastní výběr závisí na ceně, objemu zboží, vzdálenosti, druhu apod.

    • lodní – přepravuje se největší množství objemu zboží na světě (námořní – dopravuje se především zboží z Číny – nevýhodou je, že je pomalá, výhodou je, že je levná; největší dopravní lodě jsou schopny naložit 15 000 kontejnerů, říční doprava – oproti kamionům - je ekologická) lodní doprava je ekologická

    • pozemní doprava – silniční (jedná se především o kamionovou dopravu, výhodou je to, že se dostane téměř všude, je hodně flexibilní, nevýhodou je ekologie, havárie apod.) nebo železniční (nevýhodou – nedostane se všude, výhoda - ekologická)

    • letecká – výhodou je velká rychlost, nevýhodou je vysoká nákladnost

  • v případě menších zásilek se dá využít služeb (např. PPL)

Dopravní doklady
- pokud dopravu zajišťujeme sami (vlastními silami) používá se dodací list
- v případě smluvních dopravců se používají tzv. nákladní listy (v mezinárodní dopravě se používají dohodnuté vzory nákladních listu, například CMR – nákladní list pro silniční dopravu; CIM – nákladní list pro železniční dopravu, AWB – letecký nákladní list)
- jeden exemplár nákladního listu potvrzuje převzetí zásilky a druhý ji doprovází

5. Dodání zboží

  • - pote co dodávka dorazí na místo určení ji odběratel převezme a na dodací list nebo dopravní doklad potvrdí skutečně dodané množství, zároveň dojde k předaní faktury

  • - u složitějších výrobku jsou vyžadovaný další doklady:

  • osvědčení – o kvalitě, zdravotní osvědčeni apod.

  • technická dokumentace a návod k obsluze
    záruční list – správně vyplněný a potvrzený prodejcem je podmínkou pro uplatnění reklamace

6. Poprodejní služby
- instalace výrobku, poradenství, servis a náhradní díly

7. Řešení případných reklamací
reklamace může být uplatněna v případě:
a) dodávka zboží není v pořádku (dodané množství, poškozené zboží, byl dodán jiný druh zboží) – jedná se o tzv. zjevné vady, v tomto případě se nejčastěji sepisuje protokol o vadách, závadu vyřešíme podle jejich povahy (například dodáme chybějící zboží, vyměníme chybně dodané zboží, můžeme nabídnout slevu); na uznané reklamace se odběrateli zasílá dobropis (fa se zápornou částkou)

Témata, do kterých materiál patří