Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (95.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

b) vady výrobků se provějí v záruční době – jedná se o tzv. skryté vady (reklamace, kterou řeší prodejce, který zboží prodal; u značkových výrobků je běžné, že výrobek lze reklamovat v celé servisní síti výrobce a to i v jiném státe, např. auta); při přijímání reklamovaného zboží se zjišťuje, zda vada vznikla běžným používáním, zda výrobek nebyl používán způsobem, pro který nebyl určen); podle nového občanského zákoníku účinného od 01.01.2014 se místo pojmu záruka používá pojem odpovědnost za vady; zboží, které mělo vady již ve chvíli prodeje, je možné reklamovat do 24 měsíců; odpovědnost se tak nove nevztahuje na vady, které vznikly běžným používáním, nicméně prvních 6 měsíců kupující nemusí prokazovat, kdy vada vznikla; někteří výrobci a prodejci poskytují i delší záruku; při reklamaci prodejce musí vystavit reklamační list; reklamace musí být vyřízena do 30 dní a to jedním ze 4 způsobů a to dodáním nové věci, bezplatnou opravou, poskytnutím slevy, a odstoupení od smlouvy a vrácení peněz; zakoupení zboží se prokazuje paragonem, ale existují i jiné možnosti (VBÚ o platbě kartou); reklamaci nelze podmínit vrácením zboží v originálním obalu

c) u právních vad – třetí osoba si činí na věc nárok, protože převodce porušil její právo (při prodeji kradeného zboží, vyrobil věci z materiálu, který výrobci nepatří, prodej pirátského softwaru

8. placení – je nutné rozlišit, v jakém období se placení odehrává

a) před dodáním – je velice výhodné pro prodávající, protože má jistotu zaplacení, naopak je nevýhodné pro kupujícího, protože musí platit dopředu, nemáme jistotu, že nám zboží dojde, placení před dodáním se používá u nových zákazníků (nevíme, jakou mají platební morálku) nebo u zákazníků s kterými jsou problémy

často se používá zálohová platba – (na materiál…)

b) možnost placení při dodání – jedná se o placení při převzetí zboží (dobírka) nebo o placení při převzetí dokladu, který opravňuje k nakládání se zbožím (vlastnictví takovýchto dokladů znamená totéž, co vlastnictví zboží)

  1. po dodání – může mít podobu běžného odkladu zaplacení faktury (její splatnost), běžná splatnosti je 14 dní, většinou se platí po dobu splatnosti nebo může mít podobu poskytnutí dodavatelského úvěru – mívá delší splatnost, mohou se u něj dojednávat další podmínky (sankce za neplacení..)

Vymáhání (placení) pohledávek

může se stát, že při placení po dodání, nám odběratel nezaplatí, musíme začít vymáhat zaplacení

forma vymáhání závisí na daném obchodním partnerovi, na výši dluhu, na době trvání dlužné částky apod.

Postup:

  1. doručíme upomínku – abychom mohli deklarovat, že jsme upomínku opravdu poslali, je dobré poslat upomínku s doručenkou

  2. soudní cesta – je možné požadovat, aby soud ve zkráceném řízení bez osobního jednání, vydal platební rozkaz, často ale na účtu žádné peníze nejsou, nastane exekuce – zastavení majetku a jeho následný prodej v dražbě

Témata, do kterých materiál patří