17.Zásobovací a odbytová činnost podniku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-prodavač
-obchodní cestující
-obch. zástupce –jako jediný není zaměstnanec firmy
-key account- má na starosti klíčové odběratele (přibližně 20 %)
-merchandiser-zaměstnanec firmy, má na starosti maloobchody a velkoobchody v určité lokalitě, zajišťuje např. dobré vystavení zboží v obchodě, reklamní akce, propagaci…
jednání s odběrateli
individuální jednání
veletrhy, výstavy
burzy (Burza cenných papírů Praha)=je to specifická forma komunikace s odběrateli sloužící k uzavírání obchodů s určitými komoditami
dražba=specifická forma komunikace, až v průběhu dražby se sjednává cena tzv. licitací –licitace může být vzestupná (americká) nebo sestupná
expedice (=finální příprava a vydání hotového výrobku ze skladu odběrateli->dokumenty: dodací list; faktura; přepravní doklady pro celní odbavení, pojištění; výdejka, skladovací karta), fakturace, evidence
obchodně-technické služby-měly by sloužit k úspěšnému prodeji, ovlivňovat spokojenost zákazníka (poradenství, zaškolování, servis)
-katalogy, reklamace