23.Promotion mix v CR, daňová evidence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Maturitní otázka č. 23
A
(Promotion mix v CR)
= promoce, propagace, komunikace
Komunikace mezi prodávajícím a kupujícím
Podpora prodeje výrobku či služby
Stimulování prodeje
Podněcování, propagace prodeje
= veškeré podpůrné činnosti
Základní cíl: vytvořit u spotřebitele takový postoj k výrobku, který ústí v jeho koupi
Každá z aktivit promotion musí plnit jeden z těchto cílů:
Podat informaci o výrobku nebo o podniku jako celku
Zvýšit poptávku po určitém výrobku nebo po všech výrobcích podniku
Odlišit nějakým způsobem náš výrobek od konkurenčního
Najít výrobku, co nejlepší cestu na trh
Formy promotion
Každý výrobek má své specifické vlastnosti, proto je důležitý výběr, promíchání prvků promotion mixu s cílem najít výrobku co nejlepší cestu na trh
Reklama – placená forma neosobní masové komunikace, prostřednictvím médií – tisk, rozhlas, televize a exteriérová media, oslovuje široké vrstvy obyvatelstva se záměrem ovlivnit jejich kupní chování, podává omezené množství informací velkému počtu osob, slouží k upoutání pozornosti a vzbuzení zájmu.
KAM MÉDIUM DOSÁHNE, TAK TAM BYMĚL BÝT VÝROBEK DOSAŽITELNÝ
Podpora prodeje = aktivity, které stimulují prodej výrobků a služeb dodatečně, např. cenové zvýhodnění, přitažlivější nákup - veletrhy, předvádění zboží, prémie, soutěže, kupóny, dárky, cenové slevy
Publicita = public relations – neosobní forma, stimulace poptávky po výrobcích, službách či aktivitách firmy, vytváření dobrých vztahů s veřejností - exkurze, den otevřených dveří, tiskový mluvčí, prospekty
Osobní prodej – osobní forma komunikace s jedním nebo několika možnými zákazníky, cílem je dosažení prodeje, obsah a forma sdělení může být přizpůsobena konkrétnímu zákazníkovi a situaci, nákladný, vysoce efektivní způsob komunikace, komunikace probíhá oběma směry – zpětná vazba
Použití forem promotion
Použití více forem promotion v jejich vzájemné kombinaci = promotion mix
Záleží na:
Druhu zboží
U jednoduchých výrobků – potraviny, konfekce,obuv – není třeba mnoho informací - informace o existenci výrobku a kde ho mohou koupit, tzn. reklama a podpora prodeje
U složitějších výrobků – investiční zařízení,zboží dlouhodobé spotřeby - potřebujeme více informací, žádoucí oboustranná komunikace, tzn. osobní prodej
Životním cyklu výrobku
Uvedení výrobku na trh - reklama a podpora prodeje
Růst výrobku na trhu - reklama, více informací - osobní prodej
Zralost výrobku na trhu - podpora prodeje, připomínací reklama
Úpadek výrobku na trhu – nové umístění výrobků - reklama, prodloužení prodeje - podpora prodeje
Fáze procesu rozhodování
Pro upoutání pozornosti, vzbuzení zájmu - reklama, publicita
Rozhodování o nákupu - podpora prodeje, osobní prodej
Získávání informací - osobní prodej