23.Promotion mix v CR, daňová evidence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Rozhlas
-
Dle stanice a programu - jiný okruh posluchačů
Výhody – relativně levná - vysílání může být delší nebo častěji opakováno, velmi pružné médium – rychle může reagovat na změnu na trhu
Nevýhoda – působí pouze na jeden smysl (sluch) - některé produkty (módní konfekce, pokrmy) nelze propagovat
Exteriérová média
Patří zde firemní štíty, billboardy, poutače, reklamy tištěné na nákupních taškách, reklamy na dopravních prostředcích
Historicky nejstarší typ
Výhody – relativně nízké náklady, možnost umístění do blízkosti obchodů, vysoká pružnost
Nevýhody – nemohou poskytovat mnoho konkrétních informací
Tisk
Noviny a časopisy
Zaměření na určitý druh lidí se specifickýmizájmy
Výhoda – obsah může jít víc do hloubky a může být delší, čtenář si je může víckrát přečíst, vystřihnout
Nevýhody – u novin – čtou se rychle, jednou a vyhodí se, špatná kvalita reprodukce (fotografie), u časopisů – delší uzávěrky
Internet
Patří zde reklamy na stránkách (bannery na různých stránkách), reklamy na sociálních sítích
Podpora prodeje
Forma komunikace, která más za cíl stimulovat prodej výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů.
Stimulování okamžitého prodeje
Její aktivity probíhají v určitém omezeném období (krátkodobý charakter)
Cíle podpory prodeje:
Zvýšení prodeje
Zakoupení většího množství určitého výrobku
Vyzkoušení výrobku (vzorky)
Opětovný nákup
Stimulace prodeje u zákazníků citlivých na cenu
Snížení cykličnosti v prodeji
Nástroje podpory prodeje:
Vzorky – poštou, v časopisech, ochutnávky
Kupony – poukázka, která umožňuje při nákupu výrobku získat určitou výhodu (slevu, možnost výhry,dárek).
Cenové stimuly – např. 3 kusy v ceně 2,zvýšený obsah produktu (150g + 50g)
Prémie – např. Drobné dárky v obalu sezbožím
Vystavení zboží – např. U pokladen – místo, kde je nejvíce upoutána pozornost spotřebitele, v regále – plakát nebo dekorativní předmět (obrovská láhev, plechovka, atypický regál)
Soutěže a loterie
Dárky
Věrnostní prémie – forma peněžité či nepeněžní odměny, kterou získává klient firmy, který pravidelně využívá jejích služeb nebo kupuje její výrobky
Publicita = public relations
= public relations (vztah k veřejnosti)
= forma komunikace, jejímž cílem není zvýšení prodeje výrobků nebo služeb ALE:
vytváření příznivých představ (image), které na veřejnosti bude firma mít
Veřejnost:
Externí – zákazníci, partnerské podniky, investoři
Vnitřní – akcionáři, zaměstnanci
Program publicity je uskutečňován prostřednictvím médií,ale: jde o to přesvědčit osobnosti tvořící masmédia o pozitivním přístupu k firmě a rozšiřování kladných informací o ní – informace poskytované o firmě nezávislými zdroji (nejsou placeny firmou formou reklamy a jsou přijímány veřejností s daleko vyšší důvěrou) - nižší náklady pro firmu