Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




23.Promotion mix v CR, daňová evidence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (30.59 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Rozhlas

  • Dle stanice a programu - jiný okruh posluchačů

Výhody – relativně levná - vysílání může být delší nebo častěji opakováno, velmi pružné médium – rychle může reagovat na změnu na trhu

Nevýhoda – působí pouze na jeden smysl (sluch) - některé produkty (módní konfekce, pokrmy) nelze propagovat

  1. Exteriérová média

  • Patří zde firemní štíty, billboardy, poutače, reklamy tištěné na nákupních taškách, reklamy na dopravních prostředcích

  • Historicky nejstarší typ

Výhody – relativně nízké náklady, možnost umístění do blízkosti obchodů, vysoká pružnost

Nevýhody – nemohou poskytovat mnoho konkrétních informací

  1. Tisk

  • Noviny a časopisy

  • Zaměření na určitý druh lidí se specifickýmizájmy

Výhoda – obsah může jít víc do hloubky a může být delší, čtenář si je může víckrát přečíst, vystřihnout

Nevýhody – u novin – čtou se rychle, jednou a vyhodí se, špatná kvalita reprodukce (fotografie), u časopisů – delší uzávěrky

  1. Internet

  • Patří zde reklamy na stránkách (bannery na různých stránkách), reklamy na sociálních sítích

Podpora prodeje

Forma komunikace, která más za cíl stimulovat prodej výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů.

  • Stimulování okamžitého prodeje

  • Její aktivity probíhají v určitém omezeném období (krátkodobý charakter)

Cíle podpory prodeje:

  • Zvýšení prodeje

  • Zakoupení většího množství určitého výrobku

  • Vyzkoušení výrobku (vzorky)

  • Opětovný nákup

  • Stimulace prodeje u zákazníků citlivých na cenu

  • Snížení cykličnosti v prodeji

Nástroje podpory prodeje:

  • Vzorky – poštou, v časopisech, ochutnávky

  • Kupony – poukázka, která umožňuje při nákupu výrobku získat určitou výhodu (slevu, možnost výhry,dárek).

  • Cenové stimuly – např. 3 kusy v ceně 2,zvýšený obsah produktu (150g + 50g)

  • Prémie – např. Drobné dárky v obalu sezbožím

  • Vystavení zboží – např. U pokladen – místo, kde je nejvíce upoutána pozornost spotřebitele, v regále – plakát nebo dekorativní předmět (obrovská láhev, plechovka, atypický regál)

  • Soutěže a loterie

  • Dárky

  • Věrnostní prémie – forma peněžité či nepeněžní odměny, kterou získává klient firmy, který pravidelně využívá jejích služeb nebo kupuje její výrobky

Publicita = public relations

= public relations (vztah k veřejnosti)

= forma komunikace, jejímž cílem není zvýšení prodeje výrobků nebo služeb ALE:

vytváření příznivých představ (image), které na veřejnosti bude firma mít

Veřejnost:

  1. Externí – zákazníci, partnerské podniky, investoři

  2. Vnitřní – akcionáři, zaměstnanci

Program publicity je uskutečňován prostřednictvím médií,ale: jde o to přesvědčit osobnosti tvořící masmédia o pozitivním přístupu k firmě a rozšiřování kladných informací o ní – informace poskytované o firmě nezávislými zdroji (nejsou placeny firmou formou reklamy a jsou přijímány veřejností s daleko vyšší důvěrou) - nižší náklady pro firmu

Témata, do kterých materiál patří