Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




23.Promotion mix v CR, daňová evidence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (30.59 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Reklama

Placená forma neosobní, masové komunikace

Cíl: informování spotřebitelů

Záměr: ovlivnit jejich chování

Reklamní plán

  1. Cíle reklamy

  2. Stanovení finančního rozpočtu

  3. Rozhodnutí o tvorbě sdělení

  4. Využití médií pro reklamu

Cíle reklamy

Dle účelu:

  1. Informativní – informování zákazníků o novém výrobku, slevách

  2. Přesvědčovací – dávat publicitu určité značce, podnítit zákazníky k rychlé koupi

  3. Připomínací – připomínat zákazníkům, kde si určitý výrobek mohou koupit

Mezi hlavní cíle reklamy patří:

  • Tvorba silné značky

  • Zvýšení poptávky

  • Posílení finanční pozice

  • Vytváření pozitivní image

  • Motivace vlastních pracovníků

  • Zvýšení možností distribuce

Tvorba rozpočtu

Při sestavení rozpočtu existují některé obecné zásady:

  • Náklady na reklamu jsou nejvyšší v úvodních fázích životního cyklu výrobku - upoutání pozornosti a vzbuzení zájmu o výrobek

  • Ve fázi zralosti - náklady nižší

  • Na trhu se silnou konkurencí - náklady vyšší

  • Na trhu, kde má firma vysoký tržní podíl - náklady vyšší

  • Snaha firmy odlišit výrobek od ostatních - vysoké náklady

Tvorba reklamního sdělení

Typ sdělení:

  1. Uvádějící – cílem je upoutání pozornosti zákazníka k výrobku

  2. Informativní – informuje zákazníka o vlastnostechvýrobku

  3. Přesvědčující – cílem je přesvědčit zákazníka, že koupě výrobku bude správným rozhodnutím

  4. Připomínací – připomíná zákazníkovi existenci výrobku, cílem je upevnit uvědomování si výrobku v paměti zákazníka

Úspěšnost sdělení závisí na tvořivosti autorů

Nápad pro sdělení vznikne:

  • Tvůrci se vžijí do myšlení zákazníka

  • Hledají inspiraci u konkurence, prodejců či zákazníků

Důležitý je styl tvorby sdělení, jeho formát, tón a výběr slov – sloganů

Styly reklamního sdělení

  • Nálada a image – vyjadřuje pohodu, lásku, klid (reklama na kávu, čokoládu)

  • Fantazie – nádech fantazie, romantiky

  • Běžný život – využití výrobku v běžném životě

  • Hudební styl – chytlavá melodie, text týkající se výrobku

  • Doporučující posudek – důvěryhodná osoba kladně se vyjadřující o výrobku

  • Vědecký posudek – vědecký pohled odlišnosti a výhod výrobku

  • Symbol osobnosti – propaguje sportovec, herec

Výběr médií

4 základní druhy médií:

  • Televize

  • Rozhlas

  • Tisk

  • Exteriérová média

Důležitá je volba a časové rozvrhnutí reklamy

  1. Televize

  • Nejnovější, ale nejsledovanější médium, vysoce účinný druh reklamy

  • Záleží na typu pořadu, jeho sledovanosti, struktuře diváků

  • Čas sledovanosti - od toho se odvíjí náklady na reklamu

  • Účinná, když se týká širokého okruhu spotřebitelů

Výhoda – vizuální médium - kombinace pohyblivého obrazu a zvuku (zrak i sluch) a velmi široké pokrytí trhu

Nevýhoda – přepínání programů u diváků a informační zmatek (reklamní šoty jdoucí rychle za sebou)

Témata, do kterých materiál patří