23.Promotion mix v CR, daňová evidence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Reklama
Placená forma neosobní, masové komunikace
Cíl: informování spotřebitelů
Záměr: ovlivnit jejich chování
Reklamní plán
Cíle reklamy
Stanovení finančního rozpočtu
Rozhodnutí o tvorbě sdělení
Využití médií pro reklamu
Cíle reklamy
Dle účelu:
Informativní – informování zákazníků o novém výrobku, slevách
Přesvědčovací – dávat publicitu určité značce, podnítit zákazníky k rychlé koupi
Připomínací – připomínat zákazníkům, kde si určitý výrobek mohou koupit
Mezi hlavní cíle reklamy patří:
Tvorba silné značky
Zvýšení poptávky
Posílení finanční pozice
Vytváření pozitivní image
Motivace vlastních pracovníků
Zvýšení možností distribuce
Tvorba rozpočtu
Při sestavení rozpočtu existují některé obecné zásady:
Náklady na reklamu jsou nejvyšší v úvodních fázích životního cyklu výrobku - upoutání pozornosti a vzbuzení zájmu o výrobek
Ve fázi zralosti - náklady nižší
Na trhu se silnou konkurencí - náklady vyšší
Na trhu, kde má firma vysoký tržní podíl - náklady vyšší
Snaha firmy odlišit výrobek od ostatních - vysoké náklady
Tvorba reklamního sdělení
Typ sdělení:
Uvádějící – cílem je upoutání pozornosti zákazníka k výrobku
Informativní – informuje zákazníka o vlastnostechvýrobku
Přesvědčující – cílem je přesvědčit zákazníka, že koupě výrobku bude správným rozhodnutím
Připomínací – připomíná zákazníkovi existenci výrobku, cílem je upevnit uvědomování si výrobku v paměti zákazníka
Úspěšnost sdělení závisí na tvořivosti autorů
Nápad pro sdělení vznikne:
Tvůrci se vžijí do myšlení zákazníka
Hledají inspiraci u konkurence, prodejců či zákazníků
Důležitý je styl tvorby sdělení, jeho formát, tón a výběr slov – sloganů
Styly reklamního sdělení
Nálada a image – vyjadřuje pohodu, lásku, klid (reklama na kávu, čokoládu)
Fantazie – nádech fantazie, romantiky
Běžný život – využití výrobku v běžném životě
Hudební styl – chytlavá melodie, text týkající se výrobku
Doporučující posudek – důvěryhodná osoba kladně se vyjadřující o výrobku
Vědecký posudek – vědecký pohled odlišnosti a výhod výrobku
Symbol osobnosti – propaguje sportovec, herec
Výběr médií
4 základní druhy médií:
Televize
Rozhlas
Tisk
Exteriérová média
Důležitá je volba a časové rozvrhnutí reklamy
Televize
Nejnovější, ale nejsledovanější médium, vysoce účinný druh reklamy
Záleží na typu pořadu, jeho sledovanosti, struktuře diváků
Čas sledovanosti - od toho se odvíjí náklady na reklamu
Účinná, když se týká širokého okruhu spotřebitelů
Výhoda – vizuální médium - kombinace pohyblivého obrazu a zvuku (zrak i sluch) a velmi široké pokrytí trhu
Nevýhoda – přepínání programů u diváků a informační zmatek (reklamní šoty jdoucí rychle za sebou)