Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a marketingové koncepce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (105.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Marketing a marketingové koncepce, rozhodování kupujícího

= metoda řízení, jejíž cílem je uspokojení potřeb, přání a očekávání zákazníků lépe něž to dokáže konkurence

= propagace, cena, produkt, distribuce

  • Outsourcing = dělá za mě něco někdo jiný (např. zaplatím nějaké firmě, aby mi udělala logo)

  • Inhouse = dělám si všechno sám (udělám si sám svůj web …)

VÝVOJ MARKETINGU

  1. Výrobní koncepce

  • Předpokládá, že zákazníci upřednostňují levné a široce dostupné produkty a služby

  • Podniky se snaží vyrábět velké množství levných výrobků a prosazovat se na trhu nižšími cenami

  • Např. produkce textilu v Asii (využívá levnou pracovní sílu) – Baťa, Ford

  1. Výrobková koncepce

  • Předpokládá, že zákazníci si automaticky koupí vylepšenou verzi stávajícího výrobku, že dávají přednost vysoké kvalitě

  • Podniky se snaží vyrábět co nejkvalitnější produkty

  • Např. luxusní automobily Bugatti (vůz je možné upravit na míru)

  1. Prodejní koncepce

  • Předpokládá, že zákazníci budou kupovat známé dostatečně rozšířené produkty a služby

  • Cílem výrobce je spíše prodat to, co vyrobil, ne vyrábět to, co by prodal

  • Např. pojištění, teleshopping

  1. Marketingová koncepce

  • Předpokládá, že podnik bude úspěšný pouze tehdy, když správně odhadne potřeby zákazníka na cílovém trhu a dokáže je svými výrobky uspokojit

  • Tomu, jaké mají zákazníci PPO přizpůsobujeme marketingový mix

  1. Sociálně marketingový přístup

  • Podnik bere v úvahu potřeby společnosti jako celku

  • Zvažuje dopady na životní prostředí, etiku, soc. vztahy

  • Tento přístup vede k lepšímu obrazu podniku a jeho vnímání zákazníky

  • Společenská odpovědnost firem (CSR)

  • Např. posun ve využívání kožešin od pravých k umělým

MARKETINGOVÉ KONCEPCE – rozdíly

  1. Koncepce nemarketingová

  • Firma → produkty → prodej → zisk z prodeje

  1. Koncepce marketingová

  • Trh → produkt podle přání zákazníků → marketingový mix → zisk z uspokojení zákazníků

MARKETINGOVÝ MIX

  • Synergie (jsou provázány)

  • Tvoří 4 základní nástroje, které jsou navzájem provázány:

  1. Product = výrobky/produkty

  2. Price = ceny

  3. Place = distribuce

  4. Promotion = propagace

  • Poznámka – v dnešní době se 4P rozlišují, hlavně pro služby, a to na 7P:

  1. People = lidé

  2. Process = procesy

  3. Physical evidence = materiální prostředí

DVA ZÁKLADNÍ PRINCIPY MARKETINGU

  1. Orientace na potřeby zákazníků

  • Zaměřuje se na vybranou skupinu zákazníků, která má podobné potřeby

  • Marketingový mix se přizpůsobuje tak, aby byly potřeby zákazníků uspokojeny co nejlépe

  • Princip – poznat potřeby konkrétní skupiny zákazníků a uspokojit je lépe než konkurence

  1. Dosažení přiměřeného zisku

  • Podnikatelé, kteří chtějí zisku dosáhnout rychle většinou postupně ztrácejí důvěru zákazníků, proto je lepší zisk přiměřený, ale dlouhodobý

  • Princip – marketingově řízená firma musí dosahovat zisku, a to dlouhodobě

Témata, do kterých materiál patří