Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a marketingové koncepce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (105.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PROČ MARKETING?

  • Pro současný trh je charakteristická vysoká dynamičnost, neustále se měnící podmínky a konkurenční boj mezi podniky a zákazníky

  • Protože existuje konkurence, bez marketingového řízení se neobejde žádný podnik, který chce trvale uspět v konkurenčním prostředí

NÁKUPNÍ MARKETING

= pořizování zásob s ohledem na požadavky zákazníků

  • Marketing se projevuje již před začátkem výroby a poskytováním služeb

  • Podle toho, co budeme vyrábět musíme zabezpečit dodávky materiálu, stroje, budovy, zaměstnance apod. → marketing se prolíná s veškerou činností podniku

PŘÍPRAVA NÁKUPU

  1. Nákupní průzkum

  • Informace, které materiály jsou vhodné, kteří dodavatelé by nám vyhovovali

  1. Výběr určitého materiálu

  • Kvalitní (drahý) X méně kvalitní (levnější)

  1. Výběr dodavatele

  • Srovnání vlastností materiálu nebo služby

  • Srovnání ceny a slev vzhledem k vlastnostem

  • Bere se v úvahu podpora prodeje, reklama apod.

Zabezpečení dodávek, kontakt s dodavateli

  • Odběratel usiluje o dlouhodobé dohody a výměnu informací (vlastnosti mat., změna sortimentu)

  • Odběratel hodnotí dodavatele a srovnává, zda jiní neposkytují kvalitnější mat. nebo lepší ceny

PRŮZKUM TRHU

= způsob pořizování informací

  • Měl by být prováděn předem (při podnikatelském záměru), a také průběžně (ověření, jak uspokojujeme zákazníky

Zajímají nás informace:

  1. O PRODUKTECH

  • Konkurenční produkty, jejich prodej a obliba

  • U našeho zboží zjišťujeme přednosti a nedostatky

  1. O KONKURENCI

  • Kdo jsou, kde sídlí, jaké používají marketingové nástroje

  1. O SPOTŘEBITELÍCH

  • Kdo jsou naši zákazníci, proč, kdy a kde kupují naše produkty, kdo není náš zákazník a proč

  1. O CENÁCH

  • Konkurenční, informace od obchodních partnerů …

Kde informace získáme:

  1. STUDIUM MATERIÁLU

  • Tištěné zdroje, internet, informace od hospodářské komory

  • Konkrétnější jsou zprávy našich obchodních cestujících, zástupců z veletrhů, z jednání se zákazníky atd.

  1. SAMOSTATNÉ ZJIŠŤOVÁNÍ

  • Zorganizování zjišťování informací, které zrovna potřebujeme

  • Pozorování/dotazování zákazníků → sami nebo od specializovaných agentur

Zahrnuje:

  • Sběr dat

  • Vyhodnocení získaných dat

  • Na základě získaných informací přijetí opatření

DRUH DAT:

  1. Primární

  • Údaje, které ještě nebyly publikované, od agentur, které se na to specializují

  • Dotazníky, pozorování, skupinové diskuze (focus groups)

  • Je „ušit na míru“, aktuální, info. má k dispozici pouze podnik, který je objednal

    • Dražší a náročnější na přípravu

  1. Sekundární

  • Data už dříve zveřejněna, třeba i k jinému účelu

  • Informace z ČSÚ, z vědeckých institucí, z výročních zpráv podniků, z internetu

  • Rychlejší, levnější, dá se pořídit vlastními silami

    • Nemusí být aktuální, nemohou si určit přesně to, co potřebují

MARKETINGOVÝ PLÁN

Témata, do kterých materiál patří