Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a marketingové koncepce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (105.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

FRANCHISING

  • Také jedna z možností strategie

  • Právo příjemce využít jméno určité zavedené firmy, její zkušenosti, technické a obchodní pomoci

FRANCHISANT

= příjemce franchisové licence

  • Podniká jako samostatný subjekt, na své riziko a N

  • Sám buduje příslušnou pobočku

  • Získá vyzkoušený projekt a může využívat zavedené jméno → ↓ riziko podnikání

  • Musí se podřizovat pokynům a kontrole dodržování kvality ze strany poskytovatele, dodržovat jednotný vzhled provozoven apod.

FRANCHISOR

= poskytovatel franchisingu

  • Rychleji a snáze proniká na trh, nemusí investovat do budování poboček a zajišťovat personál

  • Prodá licenci → prodá svůj podnikatelský koncept

FINANCOVÁNÍ

  • Na vybudování pobočky příjemce vkládá vlastní kapitál (někdy pomůže poskytovatel)

  • Platí se průběžné poplatky (pevná částka + podíl z obratu nebo přirážka na dodávky zboží)

  • Někdy je požadován vstupní poplatek za možnost franchisu využívat

Např. OBI, Burger King, Potrefená husa, McDonald´s

SLOŽKY MARKETINGOVÉHO MIXU

Marketingový mix = složkami jsou nástroje 4P

= celková nabídka zákazníkovi (nejen výrobek nebo služba)

= proto tzv. čtyřstupňová analýza produktu (4 úrovně)

  1. úroveň – JÁDRO PRODUKTU

= představuje užitnou hodnotu produktu

  • Splnění základního účelu, proč zákazník produkt koupí (TV chce se dívat)

  1. úroveň – REÁLNÝ (skutečný) PRODUKT

= vlastní podoba produktu (kvalita, tvar, styl …)

  • vyjadřuje, jaké má produkt užitné vlastnosti

  • Důležitý je obal produktu – chrání produkt, poskytuje důležité informace, podle něj často zákazník soudí kvalitu produktu (např. unboxing)

  1. úroveň – ROZŠÍŘENÝ PRODUKT

  • Zahrnuje dodateční služby a užitky, kterými se produkt odlišuje od konkurence

(vylepšení, doplňky, servis …)

Služby spojené s produktem

  1. Bezplatné služby

  • Poradenské služby, předvádění výrobků, prodloužená záruka (rozvoz pizzy)

  1. Placené služby

  • Za úhradu N nebo s malým ziskem

  • Doprava, montáž – Ikea

  1. Zprostředkované služby (outsourcing)

  • Prodávající je zadává jiné organizaci

  • Např. instalace pračky

  1. Službou je i splátkový prodej nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru

  1. úroveň – PSYCHOLOGICKÉ VNÍMÁNÍ PRODUKTU

  • Jak vnímá produkt zákazník = image, kvalita

  • Zahrnuje symboly ostatních úrovní a jejich prožívání zákazníky

= odlišuje náš produkt od konkurenčních produktů

  • Symbolizuje v představách zákazníků určité hodnoty producenta (kvalita, výhody a služby)

  • Může představovat sociální symbol – konkrétní značky užívá konkrétní typ lidí, kteří tím dávají najevo, kdo jsou

BRAND

= obchodní značka, která má vlastní identitu a je schopna být prezentována i bez výrobku

= má takové renomé, že si zákazníci značku spojí s určitým produktem (např. Apple)

= výrobce produktům může stanovit vyšší cenu

Témata, do kterých materiál patří