Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a marketingové koncepce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (105.84 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zahrnuje:

  1. INFORMACE O STAVU TRHU

  • Zjišťují se okolnosti působení na trhu

  • Důležitá je charakteristika obyvatelstva (počet, věk) → nejvíce ovlivňují poptávku

  • Situace na jednotlivých trzích se liší, země mají různé zákony, hospodářskou a politickou situaci, jiné kulturní zvyklosti atd.

  • K analýze těchto faktorů se používá STEP analýza (PEST)

Např. technický a technologický pokrok, právní předpisy, hospodářská a politická situace

Zkoumá faktory:

  1. VÝBĚR SEGMENTU

  • Segment trhu = skupina zákazníků, na kterou se zaměřujeme

  • Rozdělení trhu na jednotlivé segmenty (části), kde mají zákazníci stejné nebo podobné potřeby

  • Může tak přizpůsobit svoji nabídku jejich požadavkům

  • K segmentaci se používají segmentační proměnné:

    • Demografické – věk, vzdělání, velikost rodiny …

    • Geografické – oblast, podnebí …

  • Důležité je rozlišit, zda se jedná o:

    • Trh spotřební (B2C) = zákazníky jsou obyvatelé

    • Trh organizací (B2B) = zákazníky jsou podniky, státní orgány

  1. ODLIŠENÍ OD KONKURENCE A VYTVOŘENÍ PŘEDSTAVY O ZNAČCE A PRODUKTU

  • Cílem odlišení značky je vytvořit žádoucí image určité značky a její odlišení od konkurence

  • Provádí se vyzdvihováním a zdůrazňováním jedinečných vlastností značky

  • Cílem odlišení produktu je vytvoření jasné představy o produktu a zároveň ho odlišit od konkurence (Coca-Cola – láhev poznáte i po hmatu)

  1. ANALÝZA KONKURENCE

  • Má-li být podnik úspěšný musí své konkurenty dobře znát a snažit se, aby potřeby zákazníků uspokojoval lépe než oni

  • Jaké místo má mezi ostatními produkty „náš“ výrobek je tzv. pozice produktu

  • Aby podniky získaly co největší segment trhu, vytváří v rámci jedné společnosti několik značek, a to cenově dostupné, luxusní a prestižní

Konkurence může být:

  1. Cenová = podniky si konkurují výší ceny

  2. Necenová = v ostatních nástrojích marketingu (distribuce, propagace …)

  1. ANALÝZA STAVU PODNIKU

  • Úspěšný podnik musí vědět, jak na tom sám je, jaké má tržní postavení

  • Z analýzy stavu podniku pak vychází jeho hlavní cíle, stanoví se hlavní poslání

  • Nejčastěji se používá SWOT analýza

  • Vymezení slabých a silných stránek podniku, příležitostí a hrozeb

Strenghts = silné stránky podniku (odborníci ve vedení)

Weaknesses = slabé stránky podniku (špatná komunikace)

Opportunities = příležitosti (možnost rozšíření trhu)

Threats = hrozby (silná konkurence)

MARKETINGOVÉ STRATEGIE

  • Určení, jakým způsobem budeme na trh působit a jak se vymezíme vůči konkurenci

  • 2 opačné strategie:

    • Zvyšování spokojenosti zákazníků

      • Nejdůležitější je jakost produktů, úroveň služeb a vztahy k veřejnosti

      • Zaměření na luxusnější produkty

    • Příznivé ceny

      • Nejdůležitější je příznivá cena → musíme stále snižovat N ve výrobě, distribuci → to lze díky masové produkci

Témata, do kterých materiál patří