23.Promotion mix v CR, daňová evidence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Public relations – vytváření dobrých vztahů s veřejností, koordinace politiky podniku se zájmy veřejností
Důležití jsou vlastní zaměstnanci = nejlevnější reklama,když jsou spokojeni - působí pozitivně na veřejnost
Human relations – dobré klima v podniku mezi zaměstnanci navzájem a mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem
Nástroje publicity:
Informace pozitivního charakteru z hlediska firmy pro média
Tiskový mluvčí – informuje sdělovací prostředkyo situaci ve firmě
Tiskové materiály – výroční zprávy, brožury,letáčky, podnikové časopisy a noviny
Exkurze
Dny otevřených dveří
Sponzorské akce
Firemní logo, uniformy, nápisy
Osobní prodej
= forma osobní komunikace s jedním nebo více zákazníky
Cíl: dosažení prodeje výrobku nebo služby
Přímá komunikace mezi dvěma lidmi, tváří v tvář
Vyvolává specifické nároky na pracovníky, kteří osobní prodej uskutečňují (obchodní zástupce a prodejce)
Tito pracovníci mají tři funkce:
Ovlivňují kupujícího v procesu rozhodování ozakoupení výrobku
Zprostředkovávají informace o výrobku
Poskytují servis (dodání výrobku, doplňující služby spojené s prodejem výrobku, zaškolení kupujícího)
Mezi základní kvality úspěšného prodejce patří schopnost empatie, tj. vcítění se do duševních stavů, pocitů a myšlenkových pochodů zákazníka.
Proces osobního prodeje:
-
Průzkum – aktivita, při které prodejce hledá vhodné tipy a vytváří seznam potenciálních kupujících = osoby nebo firmy, které by pravděpodobně mohly mít zájem o výrobek
-
Kontakt – dříve než je zákazník kontaktován, měl by se prodejce snažit zjistit co nejvíce informací o podniku (jeho potřebách, kdo je odpovědný za nákup, kdo o něm rozhoduje)
První kontakt – úvodní dopis, telefonát – cílem je domluvení schůzky
Úvodní schůzka – velmi důležitá, prodejce musí vzbudit pozornost potenciálního zákazníka, vyvolat jeho zvědavost a vytvořit pozitivní vztah
-
Prezentace – potřební informace o výrobku, popisujevlastnosti výrobku a použití, praktické předvedení, prospekty, video, vzorky
-
Řešení připomínek – pozitivní přístup, profesionální odpovědi, které uspokojí zákazníka
-
Závěr – okamžik, kdy zákazník souhlasí s koupí výrobku
-
Další kontakt – je naprosto nezbytný pro plné uspokojení zákazníka a případný budoucí prodej
-
Maturitní otázka č. 23
B
(Daňová evidence)
Daňová evidence:
vedou ji FO, které nejsou účetní jednotkou a dosahují příjmy z podnikání a z jiné samostatně výdělečné činnosti
upravuje ji zákon o dani z příjmu č. 586/1991 Sb.
slouží ke zjištění základu daně z příjmů
Fyzická osoba se stane účetní jednotkou a nemůže vést daňovou evidenci, ale účetnictví v těchto případech:
1. pokud její obrat za bezprostředně předcházející kalendářní rok přesáhl částku 30 miliónů korun
2. pokud se rozhodla dobrovolně vést účetnictví
3. pokud je zapsaná v obchodním rejstříku