Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- cílem je zvyšovat prodej

  • zralost - produkt je ve standardní nabídce a má hodně konkurentů (-> úprava produktu, snižování cen)

- rozsah prodeje je nejvyšší, ale růst malý

- cílem je udržet maximální objem zisku

-> dospělost – prodej roste, ale zisk je stejný vlivem slev

-> nasycenost – prodej na nejvyšší úrovni, ale zisk klesá (slevy)

  • pokles – klesá prodej a zisk

- skončí se s prodejem, přejde se na inovativní výrobek; když odejde konkurence, využijeme zbylou poptávku a prodáme licenci slabším podnikům

2.) PRICE – CENA

- peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží

- vzniká působením nabídky a poptávky

- podniky zjišťují horní hranici ceny, za kterou se zboží stává neprodejným, zároveň zjišťují dolní hranici pomocí kalkulace, za kterou cenu je reálné zboží prodávat

- uvnitř horní a dolní hranice se vytváří prostor pro pohyb cen

Metody stanovení ceny:

1.) nákladová (kalkulační) – cena vychází z nákladů – kalkulace – zvýšená o přirážku (zisk)

-> celková cena = výrobní náklady + zisk výrobce + obchodní rozpětí (marže)

2.) poptávkové oceňování – zjistit poptávku a pružnost -> najít vhodnou cenu

3.) soutěživé oceňování – vychází z cen konkurentů, nutno ověřit kalkulací

3.) PLACE – MÍSTO PRODEJE:

- snaha dostat výrobek ve správné době na správné místo

prodejní cesty = souhrn všech prostředníků, kteří zajišťují tok zboží od výrobce k zákazníkovi

a) přímé – výrobce dodává zboží přímo zákazníkovi bez dalších zprostředkovatelů

- zásilková služba, internet, podnikové prodejny,…

b) nepřímé – zboží jde přes prostředníky – maloobchod, velkoobchod

- zprostředkovatelé hledají pro výrobce odběratele, dělají to za marži, která

se přičítá k výsledné ceně

4.) PROMOTION – PROPAGACE

= forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku

1.) Podpora prodeje – jde o to, aby byl zákazník motivován ke koupi

- vzorky, ochutnávky, soutěže, odměny, …

2.) Reklama – propagace určitého výrobku, informuje spotřebitele o výrobku a snaží se ho přesvědčit k jeho koupi

3.) Osobní prodej – prodejce prodává osobně zákazníkovi, aby ho mohl přesvědčit

- nevýhodou je, že personál působí na relativně úzký okruh lidí – jen na ty, kteří přijdou do obchodu

  • prodavači – v obchodech

  • obchodní cestující – zaměstnanci, kteří objíždějí současné i potencionální zákazníky, především firmy

  • dealeři – smluvní partneři, nikoliv zaměstnanci firmy

4.) Public relations – vztahy s veřejností, image firmy

- hlavním úkolem je vytvářet příznivé povědomí o firmě (sponzoring,dobročin)

5.) On-line komunikace

Témata, do kterých materiál patří