Ekonomika prodeje
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
EKONOMIKA PRODEJE
Prodejní činnost odbytového střediska
Odbytové středisko = část podniku, která má za úkol prodat to, co se vyrobilo; sklad hotových výrobků
-
zajištění odběratelů – přímá návaznost na marketing
Druhy odbytových středisek
střediska základních stravovacích služeb
jídelny (s obsluhou, bez obsluhy)
restaurace
bufety
Grillbary
střediska společensko zábavní
kavárny (denní, kinokavárny, internetové kavárny)
vinárny (denní, noční), varieté, kabaret
bary:
hledisko gastronomické – American bar, Trendy bar, Whisky bar, Grill bar
hledisko funkční – Lobby bar, Restaurant bar, Disco bar, Pivnice, Hostinec
střediska doplňkových stravovacích služeb
prodej přes ulici
prodejní automaty
Odpovědnost pracovníků:
Host má právo na reklamaci a na zaplacené zboží a služby.
-
Vrchní číšník – řídí a kontroluje práci úseku a odpovídá za přípravu střediska, odpovídá za hygienu, stolničení, bezpečnost práce, řídí podřízené pracovníky, účtuje a inkasuje tržby, podílí se na sestavování menu, odpovídá za vzhled pracoviště.
-
Číšník – odpovídá za svěřený úsek, přijímá objednávky, předkládá pokrmy a nápoje, dodržuje zásady stolničení, vede potřebnou evidenci, odpovídá za hygienu a bezpečnost práce
-
Pomocné síly – pomocné práce, debaras, jednoduché objednávky…
-
Restaurační pokladní – vede účty hostů, vede přehled o tržbách
efektivita práce, jasně určené kompetence
když mam zisk, produktivita roste z pohledu ekonomiky
Využití marketingu při prodeji
oslovení zákazníka:
Reklama – placená neosobní forma komunikace, prostřednictvím médií, jednosměrná
Cílem je zvyšování obratu, posílit vnímání produktu a značky
Televize, rozhlas, rádio, internet, kino, noviny, časopisy, letáky, billboardy, dopravní prostředky, živé nosiče
Podpora prodeje – vystavování a převádění produktu, dárkové a upomínkové předměty, vzorky, kupóny, věrností programy, soutěže
Přímý marketing – komunikace s vybranými zákazníky s cílem vyvolat okamžitou odezvu
Výhody pro zákazníka – jednoduchý a rychlý nákup, pohodlný výběr zboží z domova, široký výběr zboží, zachování soukromí při nákupu
Nevýhody – není vhodný pro produkty s nízkou cenou, vysoké náklady na realizaci zásilek, příjemce to může brát jako obtěžování, zahlcenost příjemce nabídkami
Public Relations – komunikace firmy s veřejností s cílem ovlivnit jejich postoje
osobní prodej – osobní forma komunikace, párová někdy i skupinová, zpětná vazba
v podniku společného stavování a hotelnictví – recepční, číšník
Obsah kupní smlouvy: kupující X prodávající
-
prodávající se zavazuje dodat kupujícímu movitou věc a převést na něj vlastnické právo
-
kupující se zavazuje zaplatit kupní cenu
-
musí obsahovat: předmět, cenu, subjekty, způsob dodání, placení, podpis, datum