Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ekonomika prodeje

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

EKONOMIKA PRODEJE

Prodejní činnost odbytového střediska

Odbytové středisko = část podniku, která má za úkol prodat to, co se vyrobilo; sklad hotových výrobků

  • zajištění odběratelů – přímá návaznost na marketing

Druhy odbytových středisek

  1. střediska základních stravovacích služeb

  1. jídelny (s obsluhou, bez obsluhy)

  2. restaurace

  3. bufety

  4. Grillbary

  1. střediska společensko zábavní

  1. kavárny (denní, kinokavárny, internetové kavárny)

  2. vinárny (denní, noční), varieté, kabaret

  3. bary:

  • hledisko gastronomické – American bar, Trendy bar, Whisky bar, Grill bar

  • hledisko funkční – Lobby bar, Restaurant bar, Disco bar, Pivnice, Hostinec

  1. střediska doplňkových stravovacích služeb

  1. prodej přes ulici

  2. prodejní automaty

Odpovědnost pracovníků:

Host má právo na reklamaci a na zaplacené zboží a služby.

  • Vrchní číšník – řídí a kontroluje práci úseku a odpovídá za přípravu střediska, odpovídá za hygienu, stolničení, bezpečnost práce, řídí podřízené pracovníky, účtuje a inkasuje tržby, podílí se na sestavování menu, odpovídá za vzhled pracoviště.

  • Číšník – odpovídá za svěřený úsek, přijímá objednávky, předkládá pokrmy a nápoje, dodržuje zásady stolničení, vede potřebnou evidenci, odpovídá za hygienu a bezpečnost práce

  • Pomocné síly – pomocné práce, debaras, jednoduché objednávky…

  • Restaurační pokladní – vede účty hostů, vede přehled o tržbách

  • efektivita práce, jasně určené kompetence

  • když mam zisk, produktivita roste z pohledu ekonomiky

Využití marketingu při prodeji

oslovení zákazníka:

  1. Reklama – placená neosobní forma komunikace, prostřednictvím médií, jednosměrná

Cílem je zvyšování obratu, posílit vnímání produktu a značky

Televize, rozhlas, rádio, internet, kino, noviny, časopisy, letáky, billboardy, dopravní prostředky, živé nosiče

  1. Podpora prodeje – vystavování a převádění produktu, dárkové a upomínkové předměty, vzorky, kupóny, věrností programy, soutěže

  2. Přímý marketing – komunikace s vybranými zákazníky s cílem vyvolat okamžitou odezvu

Výhody pro zákazníka – jednoduchý a rychlý nákup, pohodlný výběr zboží z domova, široký výběr zboží, zachování soukromí při nákupu

Nevýhody – není vhodný pro produkty s nízkou cenou, vysoké náklady na realizaci zásilek, příjemce to může brát jako obtěžování, zahlcenost příjemce nabídkami

  1. Public Relations – komunikace firmy s veřejností s cílem ovlivnit jejich postoje

  2. osobní prodej – osobní forma komunikace, párová někdy i skupinová, zpětná vazba

v podniku společného stavování a hotelnictví – recepční, číšník

Obsah kupní smlouvy: kupující X prodávající

  • prodávající se zavazuje dodat kupujícímu movitou věc a převést na něj vlastnické právo

  • kupující se zavazuje zaplatit kupní cenu

  • musí obsahovat: předmět, cenu, subjekty, způsob dodání, placení, podpis, datum

Témata, do kterých materiál patří