Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Ekonomika prodeje

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (19.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový výzkum

  • zkoumá se trh, chování zákazníka, produkt, cena a distribuce

Typy:

  • Kvantitativní – číselné údaje, statistické zpracování, rozsáhlý reprezentativní vzorek

  • Kvalitativní – malý náhodný vzorek, odhalení chování zákazníka, názory

Metody:

  • Pozorování – sledování jevu, osobní nebo technikou

  • Dotazování – kladení otázek a zachycování odpovědí, osobní rozhovor, telefonický, dotazník

  • Experiment – navození zkoumání situace, určení reakce

Cena z pohledu marketingu

  • 2. nástroj marketingového mixu

  • zdroj příjmů, tvorba zisku, směnná hodnota produktu

Faktory ovlivňující cenu:

  1. vnější faktory – poptávka, konkurence cenová i necenová, druh distribuce (přímá – cenu firma ovlivní, nepřímá – neovlivní cenu), sezónnost, zákony a předpisy (daňová zátěž, hygienické předpisy, úroková míra)

  2. vnitřní faktory – cenová politika (značkové – vyšší cena – vyšší kvalita), náklady (vstupy), marketingový mix (náklady na propagaci)

Metody stanovení ceny

  • Kalkulace nákladů – propočet nákladů + zisk

  • Orientace na konkurenci – srovnání ceny s konkurencí

  • Orientace na poptávku – sledujeme prodej, podle toho zvyšování nebo snižování ceny

  • Podle vnímané hodnoty – průzkum zákazníků

Cena v hotelu

  1. strategická cena – pozice na trhu, hodnota vnímaná zákazníkem, cena na delší dobu, v časovém období se nemění

  2. cena taktická – mění se každý den (Last minute), náklady se počítají na lůžko

  3. speciální ceny – víkendová cena, půldenní cena (letiště), konferenční, rodinná

Kapacita provozovny

  • udává počet hostů, kteří mohou být v daném odbytovém středisku obslouženi

  • závisí na velikosti podlahové plochy, ploše na jedno místo u stolu, obrátce na jednom místě (kolik lidí se vystřídá na jedné židli)

  • nízké využití kapacity bývá způsobeno nízkou motivací a kvalifikací pracovníků,…

  • Pro využití maximální kapacity je nutné stanovit cenu tak, aby s ohledem na náklady zajistila při dané úrovni poptávky maximální objem prodeje.

  • restaurace, hotel (lůžko)

Kapacitu ovlivňuje:

Velikost podniku, počet míst ve středisku, plocha střediska, počet pracovníků, množství a úroveň technického zařízení.

výpočet: počet míst * obrátka (jestli se mi to vyplatí)

Vztah nabídky, poptávky a cen ve veřejném stravování

  • Když je nízká poptávka, rostou ceny zboží a služeb

  • S rostoucí cenou klesá i poptávané množství

  • S rostoucí cenou stoupá i nabízené množství

  • Stanovuje je trh

  • cenu ovlivňuje konkurence, výrobní náklady, místo, kde je provozovna, jedinečnost produktu

Daňová evidence a její charakteristika

  • je upravena zákonem o dani z příjmů fyzických a právnických osob

  • jedná se o evidenci příjmů a výdajů, na jejichž základě zjišťujeme daňový základ

  • vedou jí fyzické osoby, jejichž obrat nepřekročil za minulý rok 25 milionů korun

Témata, do kterých materiál patří