Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (85.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Proces a metody marketingového výzkumu

MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

(Marketing information system – MIS)

Definice a složky MIS

DEFINICE :

Marketingový informační systém (MIS) zahrnuje pracovníky a informační technologie zajišťující shromažďování, třídění, analyzování, vyhodnocování a včasnou distribuci potřebných a přesných informací pro kvalitní marketingová rozhodnutí.

SLOŽKY:

  1. Interní informační systém

  2. Marketingový zpravodajský systém

  3. Marketingový systém pro podporu rozhodování

  4. Marketingový výzkumný systém–marketingový výzkum

1. Interní informační systém

Poskytuje data o minulém vývoji z

  • operativní evidence (počty prodejů, objednávek, reklamace)

  • měření marketingové produktivity (efektivnost reklamy, její náklady a výsledky)

  • informace od obchodního personálu – skutečné požadavky zákazníků (červené auto vs. žluté auto)

2. Marketingový zpravodajský systém

Poskytuje informace o očekávaném vývoji v okolí podniku (market. monitoring)

  • co dělá konkurence, jaké má ceny, jak komunikuje se zákazníky,

  • kde se informace získávají (odb. literatura, noviny, veletrhy, TV, rozhovory se zákazníky, info nakoupit od externích dodavatelů)

  • kdo zajišťuje informace – vyškolení a motivovaní pracovníci firmy, motivovaní distributoři, zprostředkovatelé, poradní tým ze zákazníků,

3. Marketingový systém pro podporu rozhodování

poskytuje podpůrné systémy pro rozhodování obsahují:

  • databázi zákazníků, produktů aj.,

  • banku marketingových rozhodovacích modelů,

  • banku statistických postupů.

Př.: model CALLPLAN – pomáhá obchodním zástupcům určit, kolik hovorů je třeba učinit za určité období s každým perspektivním nebo současným zákazníkem – „normování činností“

4. Marketingový výzkum

  • Definovat pojetí marketingového výzkumu a vysvětlit jeho smysl a účel

  • Popsat proces marketingového výzkumu, jeho jednotlivé etapy a fáze

  • Charakterizovat metodiky a techniky sběru primárních a sekundárních informací, jejich výhody a omezení

  • Vysvětlit základní principy tvorby dotazníků

  • Charakterizovat přístupy k výzkumu trhu k deskripci trhu a k prognózování vývoje na trhu

  • Poznat proces segmentace trhu a popsat metody deskripce a prognózování trhu

marketingový výzkum trhu představuje:

  • sběr, analýzu a zobecnění informací o trhu produktů sloužících k marketingovému rozhodování.

Klíčové prvky systému představují:

  • spotřebitel (zákazník),

  • produkt (výrobek, služba),

  • prostředí (konkurence, ekonomika, technický rozvoj, moderní trendy, …)

Definice marketingového výzkumu

Definice (P.Kotler)

„Marketingový výzkum je systematicky prováděný sběr, úprava, zpracování, analýza, interpretace a prezentace informací, které slouží k identifikaci a řešení různých marketingových situací v podniku nebo organizaci.“

Způsoby uskutečňování marketingového výzkumu:

Témata, do kterých materiál patří