Marketingový výzkum
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Proces a metody marketingového výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
(Marketing information system – MIS)
Definice a složky MIS
DEFINICE :
Marketingový informační systém (MIS) zahrnuje pracovníky a informační technologie zajišťující shromažďování, třídění, analyzování, vyhodnocování a včasnou distribuci potřebných a přesných informací pro kvalitní marketingová rozhodnutí.
SLOŽKY:
Interní informační systém
Marketingový zpravodajský systém
Marketingový systém pro podporu rozhodování
Marketingový výzkumný systém–marketingový výzkum
1. Interní informační systém
Poskytuje data o minulém vývoji z
operativní evidence (počty prodejů, objednávek, reklamace)
měření marketingové produktivity (efektivnost reklamy, její náklady a výsledky)
informace od obchodního personálu – skutečné požadavky zákazníků (červené auto vs. žluté auto)
2. Marketingový zpravodajský systém
Poskytuje informace o očekávaném vývoji v okolí podniku (market. monitoring)
co dělá konkurence, jaké má ceny, jak komunikuje se zákazníky,
kde se informace získávají (odb. literatura, noviny, veletrhy, TV, rozhovory se zákazníky, info nakoupit od externích dodavatelů)
kdo zajišťuje informace – vyškolení a motivovaní pracovníci firmy, motivovaní distributoři, zprostředkovatelé, poradní tým ze zákazníků,
3. Marketingový systém pro podporu rozhodování
poskytuje podpůrné systémy pro rozhodování obsahují:
databázi zákazníků, produktů aj.,
banku marketingových rozhodovacích modelů,
banku statistických postupů.
Př.: model CALLPLAN – pomáhá obchodním zástupcům určit, kolik hovorů je třeba učinit za určité období s každým perspektivním nebo současným zákazníkem – „normování činností“
4. Marketingový výzkum
Definovat pojetí marketingového výzkumu a vysvětlit jeho smysl a účel
Popsat proces marketingového výzkumu, jeho jednotlivé etapy a fáze
Charakterizovat metodiky a techniky sběru primárních a sekundárních informací, jejich výhody a omezení
Vysvětlit základní principy tvorby dotazníků
Charakterizovat přístupy k výzkumu trhu k deskripci trhu a k prognózování vývoje na trhu
Poznat proces segmentace trhu a popsat metody deskripce a prognózování trhu
marketingový výzkum trhu představuje:
sběr, analýzu a zobecnění informací o trhu produktů sloužících k marketingovému rozhodování.
Klíčové prvky systému představují:
spotřebitel (zákazník),
produkt (výrobek, služba),
prostředí (konkurence, ekonomika, technický rozvoj, moderní trendy, …)
Definice marketingového výzkumu
Definice (P.Kotler)
„Marketingový výzkum je systematicky prováděný sběr, úprava, zpracování, analýza, interpretace a prezentace informací, které slouží k identifikaci a řešení různých marketingových situací v podniku nebo organizaci.“
Způsoby uskutečňování marketingového výzkumu: