Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (85.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • Vlastními silami (velké společnosti)

  • Externě (úkol pro market. agenturu)

  • Kombinace

Informace používané v marketingovém výzkumu

A] a) Primární zdroje – musíme je zjistit, dosud nejsou publikovány

b) Sekundární zdroje - informace již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

B] a) Interní - přehledy o tržbách, údaje účetní evidence, rozbory hospodářské činnosti podniku,

b) Externí - statistické ročenky a přehledy vydávané vládou, odborné časopisy a publikace, noviny.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C] a) Kvalitativní – cílem je zjistit důvody chování lidí, jejich příčiny a motivy

b) Kvantitativní - postihnout reprezentativní a dostatečně velký vzorek jednotek

Formy výzkumu

  • průzkum od stolu - informace již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel

  • výzkum v terénu (field research) - informace nejsou k dispozici, je nutné je nově pořídit na základě “styku s trhem” – mluví se o výzkumu v terénu

Členění marketingového výzkumu

  • Výzkum trhu – zabývá se zkoumáním trhu samotného, jeho umístěním, charakteristikou, analýzou, prognózováním vývoje apod.

  • Výrobkový výzkum – zaměřuje se na hodnocení produktu spotřebitelem, tedy na jejich spokojenost s výrobky či službami, jak existujícími tak nově vnikajícími

  • Výzkum propagace – snaha o nalezení nejvhodnějšího propagačního média, hodnocení účinnosti propagace

Členění výzkumu trhu

  • podle trhu (vnitřní - zahraniční; odbytový - nákupní),

  • podle orientace (výrobek - zákazník - konkurence)

  • z časového hlediska (retrospektivní, adspektivní, perspektivní)

  • podle zaměření výzkumu na objekt či subjekt (demoskopický – ekoskopický)

  • podle použitých metod

Členění výzkumu podle účelu

  • monitorovací výzkum – spočívá v permanentním shromažďování a analýze informací s cílem zajistit stálou informovanost o situaci na trhu

  • explorační výzkum – požívá se za situace, kdy o problému, který má být zkoumán, není dostatek informací, jeho účelem je tedy správně marketingový problém pojmenovat

  • deskriptivní výzkum – má za cíl poskytnout přesný obraz o některých aspektech tržního prostředí v určitém období, přesně popsat všechny jevy a procesy, které jsou relevantní pro marketingové rozhodování

  • kauzální výzkum – zaměřuje se na zkoumání příčin určitých problémů

Etapy marketingového výzkumu

1. Definování problému a výzkumných cílů (provádí firma nebo agentura, nutno přesně definovat problém)

2. Sestavení plánu výzkumu - projekt výzkumu (kdo, kdy, co, jak bude dělat)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Shromažďování informací

Témata, do kterých materiál patří