Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (85.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Typy otázek

  • Otevřené

  • Uzavřené

  • Alternativní

    • Normální

      • Dichotomické (ano – ne)

      • Neutrální (ano – ne – jinak)

    • Speciální dialogové (nabídka rozhovoru a očekává se příklon ka variantě A nebo B)

  • Selektivní

    • Normální

      • Ohraničené

      • Neohraničené

    • Speciální

      • Dialogové (nabídka rozhovovru s výběrem jedné z možných variant)

      • Škály (1-10, souhlasím-spíše souhlasím-jsem nerozhodný-spíše nesouhlasím-nesouhlasím,….apod)

dichotomické – ano x ne,

neutrální – ano x ne x jinak

dialogové – nabídka rozhovoru a očekává se příklon ka variantě A nebo B

škály – 1 - 10

Metoda - pozorování

Typy pozorování

  • standardizované x nestandardizované,

  • skryté x zjevné,

  • osobní x mechanické (k používaným mechanickým prostředkům patří filmová kamera, audiometr, psychogalvanometr, pupilometr a eye-camera).

Předmět pozorování

Skutečnosti, které jsou zjišťovány v procesu pozorování, musí být přímo dostupné smyslovému vnímání, nebo musí mít poměrně spolehlivé smyslově vnímatelné koreláty.

Čas pozorování

Je zpravidla definován ve dvojím smyslu:

  • jako období, ve kterém bude pozorování realizováno,

  • jako okamžiky, ve kterých bude stav pozorovaných jevů zaznamenáván.

Plán pozorování

Standardizované pozorování se uskutečňuje podle předem připraveného plánu, jehož účelem je zabezpečit spolehlivost výsledků, hospodárný průběh pozorování, zabránit možným zkreslením a umožnit zpětnou kontrolu formální správnosti.

Metody experimentální

Experimenty laboratorní - např. výrobkové testy,

Experimenty terénní (přirozené) - např. tržní testy (změna ceny – sledování reakce spotřebitelů).

Kvalitativní (motivační) výzkum

Vysvětlující příčiny zcela určitého chování spotřebitele za daných podmínek (jaký vhodný název výrobku, jak volit obal, aby zaujal)

  • psychologická explorace (snaha dostat se do podvědomí respondenta)

  • skupinový rozhovor – homogenní skupiny 6-12 lidí

Techniky :

  • test slovní asociace (Lexus)

  • test tvarové asociace (jaký prvek upoutá zákazníka, pozor žízeň, hlad, únava)

  • test dokončovací (dokončení obrázku, příběhu)

Expertní metody

  • singulární expertízy (názor odborníka na problém)

  • skupinové diskuse expertů (bez moderátora)

  • skupinové diskuse se speciálním scénářem

  • BRAINSTORMING

  • METODA ĎÁBLOVA ADVOKÁTA

  • Delfská metoda – odborníci se vyjádří vícekolově k nějakému problému, seznámí se navzájem s výsledky

Témata, do kterých materiál patří