Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (85.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4. Zpracování informací (2 skupiny metod – statistické [určení četnosti výskytu sledované veličiny, střední hodnoty, rozptyly]

5. Prezentace výsledků – objektivně posoudit závěry výzkumu, zda byl dosažen cíl, odlišit mínění a fakta

Sestavení plánu výzkumu

  • specifikace informací (primární x sekundární, interní x externí, kvalitativní x kvantitativní)

  • identifikace zdrojů informací (interní, externí)

  • stanovení met.pro získávání informací (pozorování, dotazování, experiment)

  • stanovení způsobu kontaktu s dotazovanými (písemné, ústní, telefon)

  • rozhodnutí o výběru respondenta (reprezentativní vzorek)

  • použité nástroje (dotazník, rozhovor, video)

  • organizace (kdo, harmonogram, odpovědnost)

  • finanční rozpočet – posouzení nákladové položky

Metody shromažďování informací

Mezi nejpoužívanější metody marketingového výzkumu patří:

  • šetření (volba techniky - dotazování, průzkum, výsledek závisí na vzorku)

  • pozorování

  • experiment

  • kvalitativní (motivační) výzkum

  • expertní metody

Dotazování - Šetření

Při šetření je důležité:

Koho se ptám?

  1. Kdo je respondent?

  2. Zda se budeme se ptát všech? (Vyčerpávající – výběrové šetření)

  3. Základní techniky pro výběr respondentů?

  4. Velikost výběru?

Jakým způsobem se ptám a na co?

  1. Technika dotazování?

  2. Sestavení dotazníku

Jak mne vnímá respondent?

  1. odpovídá na dotaz

  2. ignoruje

ad3) Základní techniky pro výběr respondentů

  • prostý náhodný výběr

  • intuitivní výběr – respondent vybrán intuicí

  • kvótní výběr – soubor respondentů musí kopírovat základní soubor (populace ČR)

  • systematický výběr – např. statisticky vyberu každý 20 subjekt (ulice, dům, nájemník)

  • samovýběr – respondenti se přihlásí sami

  • řetězový výběr – první respondent vybrán intuitivně, ostatní vybírá sám)

ad5) Techniky dotazování

  • ústní – nejčastější, vysoká návratnost, možné ovlivnění respondenta

  • písemné – nízká návratnost, neovlivnění respondentů, dlouhá doba výzkumu,

  • telefonické – levné, rychlé, jen účastník telefonní. sítě

  • on-line – dotazování přes internet

  • specifické druhy dotazování (barometr, panel, omnibus)

  • barometr – zjišťuje se posun v čase (předvolební průzkumy)

  • panel – stálý soubor respondentů, stejný dotazník – zjišťuje posun v čase, panelový efekt – nepřiznání některých položek

  • omnibus – není opakovaný, v rámci 1 dotazníku řešeno více problémů pro více firem (3 otázky pro pojišťovnu, 2 pro výrobce jogurtů ▬►levnější, zjistíme jen základní info

ad6) Sestavení dotazníku- hlavní zásady

  • Struktura dotazníků

  • úvod

  • stať

  • závěr

  • otázek

  • jasné a jednoznačné

  • 1otázka - 1problém

  • krátké

  • kontrolní otázky

  • Otázky nesmí obsahovat:

  • dotaz na společenská tabu

  • dotaz na věci, o nichž nemají respondenti názor

  • dotazy sugestivní

  • dotaz související s prestiží

  • dotaz na paměť

  • dotazy zkoušející

Témata, do kterých materiál patří