Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (62.64 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2. Marketing

= Metoda řízení podniku, která vychází z potřeb zákazníků a podle nich přizpůsobuje 4P

  • Produkt (Product)

  • Cena (Price)

  • Distribuce (Place)

  • Propagace (Promotion)

Kromě marketingové koncepce podniky uplatňují/kombinují/:

1. Výrobní koncepce řízení firmy
  • důraz na moderní technologie (postupy výroby)

  • důraz na růst produktivity práce

  • snaha o výrobu s nejnižšími náklady a cenou za produkt

  • př. Poundland

2. Výrobková koncepce
  • důraz na kvalitu produktu a vlastnosti produktu

  • zákazník preferuje výrobky nejvyšší kvality

  • př. luxusní automobily/Lamborghini/,módní zboží/Louis Vuitton/, parfémy/Chanel/, letecká doprava/Emirates/

3. Prodejní koncepce
  • úkol získat zákazníka

  • podstata: schopnost získat a přesvědčit zákazníka a prodat mu produkt

  • reklama je zárukou úspěšného prodeje

  • př. Prodej kosmetiky, bankovních služeb

4. Marketingová koncepce
  • vychází se z potřeb zákazníků

  • princip: poznat svého zákazníka

  • utváří nástroje marketingu (produkt, cenu, distribuci, propagaci tzv. 4P)

  • 4P musí být provázány, navzájem se doplňovat a vytvořit tzv. marketingový mix, firma segmentuje/rozčleňuje trh/,.

  • Př. Cestovní kanceláře, automobilový průmysl/palubní deska na zakázku,../

5. Sociálně-marketingová koncepce/společenská, sociální/
  • v úvahu bere i potřeby celé společnosti

  • zvažuje se dopad na životní prostředí, etiku, sociální vztahy

vede k lepšímu obrazu dané společnosti(korporace) ve vědomí zákazníka

př. IKEA, Bez obalu

Marketingové plánování:

1. strategický plán – určení dlouhodobých strategických cílů – podíl na trhu, odlišený produkt

2. taktický plán – nastavení 4P

Marketingové analýzy, průzkum trhu

  • Každý podnikatel musí znát situaci na trhu.

  • Pro velké firmy je důležité vědět jaká je celková situace ekonomiky státu či kontinentu, obvykle
    se používá analýza PEST

1.Analýza PEST

Zabývá se oblastmi:

  • Politicko-právní (P) => právní předpisy, zákony

  • Ekonomická (E) => zda není trh v recesi/pokles ekonomiky/ či malá kupní síla

  • Sociálně-kulturní (S) => zvyky a tradice společnosti, národa

  • Technologická + přírodní prostředí (T) => úroveň technologie v zemi, stav a ochrana životního prostředí

2. Analýza trhu

Můžeme odlišit trh:

  • Surovin a dalších zdrojů

  • Průmyslový – trh mezi výrobci, zpracovateli a odběrateli

  • Spotřebitelský – trh obuvi, automobilů, potravin,…….

  • Veřejného sektoru ( krajů, obcí, neziskových organizací)

  • Na daném trhu je třeba zjistit:

  • Co se kupuje (naše výrobky, výrobky konkurenční)

  • Kdo kupuje (koneční spotřebitelé, firmy, obchod, neziskové org.)

  • Cesty distribuce, kde se kupuje, jakým způsobem – např. e-shop

  • Kdy se kupuje (sezonnost, výprodeje po sezoně)

  • Dále je třeba zjistit, jak velký prodej můžeme očekávat (zjišťujeme maximální možný prodej na celém trhu a jak velký podíl na trhu můžeme získat)

Témata, do kterých materiál patří