Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (62.64 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

c)Osobní prodej
Přímé působení na zákazníka /Avon,../
Vysoká účinnost, rychlá zpětná vazba x vysoké náklady na prodejce
Osobnost prodejce

Jednání při osobním prodeji:

  • 1. fáze – průzkum – prodejce hledá zákazníky a zjišťuje o nich informace

  • 2. fáze – kontakt – sjednání schůzky

  • 3. fáze – prezentace a řešení otázek – předvedení produktů, sdělení inf., vytvoření nabídky

  • 4. fáze – uzavření prodeje

d)Publicita

- komunikace firmy s veřejností

  • Public Relations

  • Činnosti, pomocí nichž firma buduje kladnou publicitu

  • Systematické práce s médii – představuje nové výrobky, píše o životním prostředí, …

  • Vytváření akcí, které mají omezit dopad nepříznivých inf. o firmě

  • Sponzoring, charitativní projekty

  • Corporate identity

  • Souhrn představ o organizaci, které všeobecně převládají na veřejnosti

  • Komunikace s veřejností

  • Jednotné nastavení marketingového mixu

  • Corporate design – firemní barvy, logo, design produktů – IBM modrá růže, modré kostýmy

  • Greenwashing

  • Snaží se přesvědčit veřejnost, že se chovají ekologicky zodpovědně a společensky prospěšně

Digitální komunikační techniky

Mobilní marketing

  • Rozesílání SMS a MMS /GDPR/

  • Musíme předem souhlasit

  • Akční nabídky, slevy, …

  • Využití QR kódů

  • Může být součástí inzerátu nebo venkovní reklamy

  • Může odkazovat na nákup zboží a objednání služeb

Online služby – efektivita se měří mírou prokliku = poměr mezi počtem zobrazení a kliknutím na ní

  • E-mailing

  • Levný a rychlý

  • Messaging

  • Představuje komunikaci v reálném čase

  • Firmy využívají vestavěný Live Chat v oknech

  • Bannerová reklama

  • Snaží se je umisťovat na stránky v netradičních formátech (bannery co se roztáhnou přes celé okno prohlížeče)

  • SEM (Search Engine Marketing)

  • Při vyhledávání (Google, Seznam) firmy usilují, aby byly co nejvýše ve výsledcích vyhledávání

  • SEO (optimalizace pro vyhledávače)

  • Tvůrci webů se snaží stránky co nejvíce přizpůsobit tomu, jak vyhledavače pracují (URL obsahuje klíčové slovo)

  • PPC (pay per click)

  • platba za počet prokliknutí, o částku, kterou zaplatí zadavatel reklamy, se pak rozdělí provozovatel služby s vlastníkem webu, na kterém je reklama umístěna

  • Cílené zobrazování reklamy

  • Jen vybraným zákazníkům

  • Remarketing

  • Zobrazuje nabídky na produkty, které jsme dříve hledali ale nekoupili je

  • Nativní reklama

  • Je začleněna do obsahu webové stránky graficky i obsahově

Marketing na sociálních sítích

Na soc. sítích je možné vytvořit firemní nebo produktovou stránku/FB, Instagram/, kde komunikujeme, prezentujeme produkty a novinky.

influenceři

  • Člověk, který dokáže ovlivnit mínění ostatních (herci, zpěváci)

  • Dostávají finanční odměnu a produkt zdarma

2. Marketing

  • Co je to marketing

  • 4P

  • Koncepce: výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociálně-marketingová

  • Marketingové plánování: strategický plán, taktický plán

  • Marketingové analýzy: PEST, analýza trhu, konkurence, SWOT

  • Získávání informací: studium materiálu, field research

  • Cílený marketing: segmentace, targeting, positioning

  • Individualizovaný marketing: CRM

Témata, do kterých materiál patří