Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
c)Osobní prodej
Přímé působení na zákazníka /Avon,../
Vysoká účinnost, rychlá zpětná vazba x vysoké náklady na prodejce
Osobnost prodejce
Jednání při osobním prodeji:
-
1. fáze – průzkum – prodejce hledá zákazníky a zjišťuje o nich informace
-
2. fáze – kontakt – sjednání schůzky
-
3. fáze – prezentace a řešení otázek – předvedení produktů, sdělení inf., vytvoření nabídky
-
4. fáze – uzavření prodeje
d)Publicita
- komunikace firmy s veřejností
-
Public Relations
Činnosti, pomocí nichž firma buduje kladnou publicitu
Systematické práce s médii – představuje nové výrobky, píše o životním prostředí, …
Vytváření akcí, které mají omezit dopad nepříznivých inf. o firmě
Sponzoring, charitativní projekty
-
Corporate identity
Souhrn představ o organizaci, které všeobecně převládají na veřejnosti
Komunikace s veřejností
Jednotné nastavení marketingového mixu
Corporate design – firemní barvy, logo, design produktů – IBM modrá růže, modré kostýmy
-
Greenwashing
Snaží se přesvědčit veřejnost, že se chovají ekologicky zodpovědně a společensky prospěšně
Digitální komunikační techniky
Mobilní marketing
-
Rozesílání SMS a MMS /GDPR/
-
Musíme předem souhlasit
-
Akční nabídky, slevy, …
-
Využití QR kódů
-
Může být součástí inzerátu nebo venkovní reklamy
-
Může odkazovat na nákup zboží a objednání služeb
Online služby – efektivita se měří mírou prokliku = poměr mezi počtem zobrazení a kliknutím na ní
-
E-mailing
-
Levný a rychlý
-
Messaging
-
Představuje komunikaci v reálném čase
-
Firmy využívají vestavěný Live Chat v oknech
-
Bannerová reklama
-
Snaží se je umisťovat na stránky v netradičních formátech (bannery co se roztáhnou přes celé okno prohlížeče)
-
SEM (Search Engine Marketing)
-
Při vyhledávání (Google, Seznam) firmy usilují, aby byly co nejvýše ve výsledcích vyhledávání
-
SEO (optimalizace pro vyhledávače)
-
Tvůrci webů se snaží stránky co nejvíce přizpůsobit tomu, jak vyhledavače pracují (URL obsahuje klíčové slovo)
-
PPC (pay per click)
-
platba za počet prokliknutí, o částku, kterou zaplatí zadavatel reklamy, se pak rozdělí provozovatel služby s vlastníkem webu, na kterém je reklama umístěna
-
Cílené zobrazování reklamy
-
Jen vybraným zákazníkům
-
Remarketing
-
Zobrazuje nabídky na produkty, které jsme dříve hledali ale nekoupili je
-
Nativní reklama
-
Je začleněna do obsahu webové stránky graficky i obsahově
Marketing na sociálních sítích
Na soc. sítích je možné vytvořit firemní nebo produktovou stránku/FB, Instagram/, kde komunikujeme, prezentujeme produkty a novinky.
influenceři
-
Člověk, který dokáže ovlivnit mínění ostatních (herci, zpěváci)
-
Dostávají finanční odměnu a produkt zdarma
2. Marketing
Co je to marketing
4P
Koncepce: výrobní, výrobková, prodejní, marketingová, sociálně-marketingová
Marketingové plánování: strategický plán, taktický plán
Marketingové analýzy: PEST, analýza trhu, konkurence, SWOT
Získávání informací: studium materiálu, field research
Cílený marketing: segmentace, targeting, positioning
Individualizovaný marketing: CRM