Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
3. Analýza konkurence
-
průzkum konkurentů v odvětví:
Kdo je náš konkurent, kde sídlí
Konkurenční produkty P – jejich vlastnosti, pozice na trhu, jaký je jejich prodej a obliba
Ceny P– snažíme se shromáždit co nejvíce podkladů (konkurenční nabídky cenové, …)
Distribuční cesty P – jaké konkurenti využívají
Způsob propagace P– jaký konkurenti aplikují
4. SWOT analýza
-
Shrnuje předchozí analýzy a bere v úvahu situaci uvnitř firmy
-
Je přístupná velkým i malým firmám
-
Dává odpověď na otázky: a) uvnitř firmy
-
Jaké je poslání firmy a její hlavní cíle
-
Jaké jsou silné a slabé stránky firmy/Strengths and Weaknesses/
b) z vnějšího okolí firmy
-
Jaké příležitosti a hrozby plynnou firmě z okolí/Opportunities and Threats/
Kde získáme informace pro analýzy a průzkum trhu
Studium materiálů/desk research – od stolu/
-
Pro nejširší informace o zemi a konkurenci – statické údaje a data marketingových agentur
-
Pro konkrétnější informace – hlášení z prodejů, výročních zpráv, reklamních kampaní, …
Samostatné zjišťování/field research – v terénu/ – z trhu
-
Zjišťování informací, které právě potřebujeme – dotazování, vyhodnocování připomínek, veletrhy
Cílený marketing
-
Zaměření na určitý segment/část/ trhu, tomuto segmentu přizpůsobit 4P/tj. segmentace a targeting/
-
Vytvořit image značky a vymezit důvody, proč daný produkt, značku koupit/tj. positioning/
1) Segmentace – Rozčlenění trhu, zákazníků na skupiny s podobnými potřebami
a) Geografické členění – trh rozdělíme na určité geografické jednotky (státy, kraje, venkov, město, horské oblasti, …)
b) Demografické členění – podle věku – potřeby a zájmy se vyvíjejí
- pohlaví – kosmetické potřeby, oblečení, …
- další kritéria – povolání, vzdělání, národnost, …
c) Podle sociálních či psychologických hledisek – podle příjmu a životního stylu
2) Targeting
– Firma vybírá, na který ze segmentů se zaměří
- Lze se zaměřit na více segmentů najednou
- Rozhoduje se podle:
a) Atraktivnosti segmentu – jak velký zisk může přinést
b) Konkurenceschopnosti – jak velká je zde konkurence
Positioning
– vytvořit image značky, vymezit důvody, proč daný produkt, značku koupit. Odlišit se od konkurence.
Individualizovaný marketing
CRM (Custom Relationship Management)
Představuje pochopení individuálních potřeb zákazníka a jeho ovlivnění vhodnou formou komunikace
Získáme individuální data o zákazníkovi
-
Odhadneme, jak působit právě na něj
-
GDPR – zákazníci musí být poučeni a souhlasit
Analyzujeme, jaké jsou potřeby zákazníka, jak se mění, jaké bude mít individuální nároky a jakou cestou ho oslovit
Ve vhodné chvíli učiníme individuálně uzpůsobenou nabídku
- Nabídneme v určitou dobu, to, o co by zákazník mohl stát