Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (62.64 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3. Analýza konkurence

  • průzkum konkurentů v odvětví:

  • Kdo je náš konkurent, kde sídlí

  • Konkurenční produkty P – jejich vlastnosti, pozice na trhu, jaký je jejich prodej a obliba

  • Ceny P– snažíme se shromáždit co nejvíce podkladů (konkurenční nabídky cenové, …)

  • Distribuční cesty P – jaké konkurenti využívají

  • Způsob propagace P– jaký konkurenti aplikují

4. SWOT analýza

  • Shrnuje předchozí analýzy a bere v úvahu situaci uvnitř firmy

  • Je přístupná velkým i malým firmám

  • Dává odpověď na otázky: a) uvnitř firmy

  • Jaké je poslání firmy a její hlavní cíle

  • Jaké jsou silné a slabé stránky firmy/Strengths and Weaknesses/

b) z vnějšího okolí firmy

  • Jaké příležitosti a hrozby plynnou firmě z okolí/Opportunities and Threats/

Kde získáme informace pro analýzy a průzkum trhu

  1. Studium materiálů/desk research – od stolu/

  • Pro nejširší informace o zemi a konkurenci – statické údaje a data marketingových agentur

  • Pro konkrétnější informace – hlášení z prodejů, výročních zpráv, reklamních kampaní, …

  1. Samostatné zjišťování/field research – v terénu/ – z trhu

  • Zjišťování informací, které právě potřebujeme – dotazování, vyhodnocování připomínek, veletrhy

Cílený marketing

  • Zaměření na určitý segment/část/ trhu, tomuto segmentu přizpůsobit 4P/tj. segmentace a targeting/

  • Vytvořit image značky a vymezit důvody, proč daný produkt, značku koupit/tj. positioning/

1) Segmentace – Rozčlenění trhu, zákazníků na skupiny s podobnými potřebami

a) Geografické členění – trh rozdělíme na určité geografické jednotky (státy, kraje, venkov, město, horské oblasti, …)

b) Demografické členění – podle věku – potřeby a zájmy se vyvíjejí

- pohlaví – kosmetické potřeby, oblečení, …

- další kritéria – povolání, vzdělání, národnost, …

c) Podle sociálních či psychologických hledisek – podle příjmu a životního stylu

2) Targeting

Firma vybírá, na který ze segmentů se zaměří

- Lze se zaměřit na více segmentů najednou

- Rozhoduje se podle:

a) Atraktivnosti segmentu – jak velký zisk může přinést

b) Konkurenceschopnosti – jak velká je zde konkurence

  1. Positioning

vytvořit image značky, vymezit důvody, proč daný produkt, značku koupit. Odlišit se od konkurence.

Individualizovaný marketing

CRM (Custom Relationship Management)

Představuje pochopení individuálních potřeb zákazníka a jeho ovlivnění vhodnou formou komunikace

  1. Získáme individuální data o zákazníkovi

  • Odhadneme, jak působit právě na něj

  • GDPR – zákazníci musí být poučeni a souhlasit

  1. Analyzujeme, jaké jsou potřeby zákazníka, jak se mění, jaké bude mít individuální nároky a jakou cestou ho oslovit

  2. Ve vhodné chvíli učiníme individuálně uzpůsobenou nabídku

- Nabídneme v určitou dobu, to, o co by zákazník mohl stát

Témata, do kterých materiál patří