Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
prodej velkoobchodu
-
velkoobchod stále prodává dodané zboží ve své obchodní síti
-
není pro konečného zákazníka
Důvody použití mezičlánků:
Zvažují se:
Náklady
-
vznikají náklady na propagaci, vybudování skladů
-
nutnost porovnat, jestli prodávat na přímo se všemi tyto náklady nebo s mezičlánkem, který ponese tyto náklady
Rizika
-
poškození při dopravě, krádeže, neprodané zboží (tato rizika se při použití mezičlánku snižují)
Složitost produktu
-
komplikované produkty často nelze prodávat s mezičlánky (nutná instruktáž, zajištění servisu)
4.Propagace
Marketingový nástroj zahrnující:
a) reklamu
b) podporu prodeje
c) osobní prodej
d) publicitu
a)Reklama
Ovlivňování zákazníka pro koupi určitého produktu
Jedna reklama = žádná reklama
Informace o produktu/firmě/ by měly být na začátku a na konci reklamy
-
Reklamní strategie:
-
Slogany – neustálým opakováním se dostávají do podvědomí lidí
-
Racionální působení – přesvědčuje spotřebitele rozumnými argumenty, spoléhá na logiku – sekačka na trávu
-
Emocionální působení – cíl na city, využívá poznatků psychologie (zvířata, slavné osoby)-zabarvená pozitivně – Coca Cola, negativně – zdraví např. bolest a řešení v podobě produktu/pasty na zuby/
-
Tradiční reklamní prostředky
-
Tisk – vyšší cena
-
Televize – široký rozsah, vysoká cena, vysílací čas
-
Rozhlas – vnímána jen sluchem, je nutné reklamu často opakovat
-
Letáky, plakáty, katalogy, …
-
Další reklamní prostředky
-
Ambient marketing – market. technika využívající netradiční reklamní prostředky (sochy, horkovzdušný balon) - upoutat
-
Product placement PP – zdůrazněné užívání produktů určité značky v uměleckých, filmových a jiných dílech
-
Event marketing – market. technika využívající uspořádání široce známé akce / sportovní akce/
-
Word of Mouth Marketing – technika předávání marketingových informací mezi spotřebiteli navzájem, obvykle ústně nebo přes sociální sítě/sdílení/, doporučení
Současné komunikační techniky
-
Direct marketing – působení přímo na vybranou skupinu zákazníků (SMS, leták, dopis, katalog) - GDPR
-
Guerilla marketing – technika marketingu využívající překvapení na předpokládané zákazníky
-
Buzz marketing – technika market. založená na vytvoření rozruchu, který se sám šíří
-
Viral marketing – samovolné šíření marketingového sdělení na základě vhodně zvoleného motivu k jeho šíření/sdílení/, Fb, Instagram
b)Podpora prodeje
Dodatečný důvod pro zákazníka, proč si koupit určitý produkt (motiv koupě)
-
Mezi typické prostředky patří:
-
Vzorky – vyzkoušení zdarma
-
Odměny – drobné předměty, které můžou být součástí výrobků (hračka v Kinder vajíčku)
-
Soutěže - Mountfield
-
Výstavy a veletrhy – umožňují předvést produkt do všech detailů
-
Content marketing = získávání zákazníků poskytováním užitečných informací (firemní noviny /Costa Coffee/, blogy)