Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (62.64 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. prodej velkoobchodu

  • velkoobchod stále prodává dodané zboží ve své obchodní síti

  • není pro konečného zákazníka

Důvody použití mezičlánků:

Zvažují se:

  1. Náklady

  • vznikají náklady na propagaci, vybudování skladů

  • nutnost porovnat, jestli prodávat na přímo se všemi tyto náklady nebo s mezičlánkem, který ponese tyto náklady

  1. Rizika

  • poškození při dopravě, krádeže, neprodané zboží (tato rizika se při použití mezičlánku snižují)

  1. Složitost produktu

  • komplikované produkty často nelze prodávat s mezičlánky (nutná instruktáž, zajištění servisu)

4.Propagace
Marketingový nástroj zahrnující:

a) reklamu
b) podporu prodeje
c) osobní prodej
d) publicitu

a)Reklama

  • Ovlivňování zákazníka pro koupi určitého produktu

  • Jedna reklama = žádná reklama

  • Informace o produktu/firmě/ by měly být na začátku a na konci reklamy

  • Reklamní strategie:

  • Slogany – neustálým opakováním se dostávají do podvědomí lidí

  • Racionální působení – přesvědčuje spotřebitele rozumnými argumenty, spoléhá na logiku – sekačka na trávu

  • Emocionální působení – cíl na city, využívá poznatků psychologie (zvířata, slavné osoby)-zabarvená pozitivně – Coca Cola, negativně – zdraví např. bolest a řešení v podobě produktu/pasty na zuby/

  • Tradiční reklamní prostředky

  • Tisk – vyšší cena

  • Televize – široký rozsah, vysoká cena, vysílací čas

  • Rozhlas – vnímána jen sluchem, je nutné reklamu často opakovat

  • Letáky, plakáty, katalogy, …

  • Další reklamní prostředky

  • Ambient marketing – market. technika využívající netradiční reklamní prostředky (sochy, horkovzdušný balon) - upoutat

  • Product placement PP – zdůrazněné užívání produktů určité značky v uměleckých, filmových a jiných dílech

  • Event marketing – market. technika využívající uspořádání široce známé akce / sportovní akce/

  • Word of Mouth Marketing – technika předávání marketingových informací mezi spotřebiteli navzájem, obvykle ústně nebo přes sociální sítě/sdílení/, doporučení

Současné komunikační techniky

  • Direct marketing – působení přímo na vybranou skupinu zákazníků (SMS, leták, dopis, katalog) - GDPR

  • Guerilla marketing – technika marketingu využívající překvapení na předpokládané zákazníky

  • Buzz marketing – technika market. založená na vytvoření rozruchu, který se sám šíří

  • Viral marketing – samovolné šíření marketingového sdělení na základě vhodně zvoleného motivu k jeho šíření/sdílení/, Fb, Instagram

b)Podpora prodeje
Dodatečný důvod pro zákazníka, proč si koupit určitý produkt (motiv koupě)

  • Mezi typické prostředky patří:

  • Vzorky – vyzkoušení zdarma

  • Odměny – drobné předměty, které můžou být součástí výrobků (hračka v Kinder vajíčku)

  • Soutěže - Mountfield

  • Výstavy a veletrhy – umožňují předvést produkt do všech detailů

  • Content marketing = získávání zákazníků poskytováním užitečných informací (firemní noviny /Costa Coffee/, blogy)

Témata, do kterých materiál patří