Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22 - Marketinogvý mix + účtování zásob

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (271.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Otázka č. 22

a) Marketingový mix

Obsahuje 4 základní prvky, se kterými organizace pracuje na trhu

  1. Výrobek (product)

  2. Cena (price) = 4P

  3. Distribuce (place)

  4. Promoce, komunikace, propagace (promotion)

Podstata marketingového mixu = najít správnou optimální kombinaci těchto 4 prvků pro dané podmínky na trhu a podmínky výrobce (ušít na míru). Toto složení se mění, co do času, předmětu a místa.

1. Výrobek

  • Nejdůležitějším prvkem marketingového mixu je výrobek

  • Výrobek se vytváří podle zákazníka (kupujícího)

Výrobek definujeme takto:

Výrobek je cokoli, co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit přání nebo potřebu.

Výrobky jsou vše, co lze na trhu směnit:

  • Fyzické výrobky (nebo zboží), např. automobily, pračky, obuv, knihy atd.

  • Služby – např. stříhání vlasů, koncerty, rekreace, i to jsou výrobky.

  • Osoby - např. Lucie Bílá může být prodávána, v tom smyslu, že si kupujeme její CD a navštěvujeme koncerty.

  • Myšlenka může být také předmětem obchodování.

  • V marketingu není výrobek vnímám jako předmět ke svému základnímu určení (tzv. jádro výrobku).

  • Je vytvářen řadou komponentů, které přispívají k jeho možnostem uspokojovat potřeby zákazníka.

  • Komponenty (rozšiřující efekty výrobku) = balení, značka, kvalita, záruka, servis, dodací podmínky, instalace

Komplexní výrobek

- ne každý výrobek musí být komplexní (3 vrstvy), musí mít vždy ale 2 vrstvy

  1. Jádro výrobku – vyjadřuje prospěšnost výrobku, dává odpověď na otázku: „Co zákazník kupuje, co chce, k čemu mu bude výrobek sloužit.“ Pokud známe odpověď na tyto otázky, dokážeme udělat i ostatní vrstvy

  2. Vlastnosti výrobku – vyjadřují, čím se jednotlivé výrobky od sebe liší.

    • Styl – estetická charakteristika výrobku, vytváří první dojem. Může přilákat nebo odradit. Při vytváření stylu bychom měli brát ohled na vkus zákazníků, může obsahovat provokující prvky.

    • Design – reprezentuje prospěšnost a kvalitu výrobku. Cíl je najít soulad mezi funkčností a vzhledem. Design je silný nástroj konkurenčního boje.

    • Obal – má funkce: ochrannou, informační, podněcovací. Při uvádění nového výrobku na trh má velký význam. O použitém materiálu pro výrobu obalu musíme brát ohled na životní prostředí.

    • Jméno (značka) – identifikuje výrobek. Vytváří věrnost zákazníka ke značce. Značka může mít různé podoby: slovo, číslo, symbol, tvar. Umožňuje zákazníkovi odlišit výrobek od výrobků konkurenčních.

    • Kvalita – důležitá je optimální kvalita pro zákazníka (jakou si zákazník přeje a za jakou je ochoten zaplatit). Ne vždy se vyžaduje špičková kvalita. Výrobce musí vždy zachovat subjektivní úroveň kvality.

  3. Výrobek v širším pojetí – v poslední slupce jsou obsaženy výhody pro zákazníka, jako např. dodávka a úvěr, služby po prodeji, záruky, aplikace. Výhody rozšiřují efekt výrobku pro zákazníka. Ne každý výrobek je má. Stávají se stále větším nástrojem konkurence. Jsou to prvky zvyšující prospěšnost pro zákazníka.

Témata, do kterých materiál patří