Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22 - Marketinogvý mix + účtování zásob

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (271.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Agenti a komisionáři – mají funkc zprostředkování nákupu a prodeje zboží. Za službu si účtují tzv. provizi.

    1. Komisionář (broker) – kontaktuje kupujícího a prodávajícího a pomáhá při obchodním jednání.

    2. Obchodní zástupci (manufacturers´ agents) – S výrobci mají uzavřenou smlouvu týkající se místa působnosti, cen, prodejních služeb a provize z prodeje.

    3. Aukční společnosti (auction companies) – Umožňují vzájemný kontakt kupujících a prodávajících, vystavení nabízeného zboží. Cena je stanovena momentálním poměrem poptávky a nabídky.

    4. Nákupní agent (purchsing agents) –Nakupuje zboží, kontroluje kvalitu, organizuje přepravu.

  • Maloobchod

    - provádí činnosti spojené s prodejem zboží, poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní potřebu.

    • Odborné poradenství

    • Pomoc při nákupu, kterou zajišťuje kvalifikovaný personál

    • Bezplatný dovoz do domu

    • Prodej na úvěr

    • Instalace nakoupeného zboží

    • Výměna či možnost navrácení zboží

    Maloobchodní mix:

    1. Umístěním prodejny

    2. Velikostí, dispozičním řešením a vzhledem prodejny

    3. Personálem

    4. Cenovou hladinou

    5. Prodávaným sortimentem

    6. Rozsahem služeb

    Maloobchodní prodej

    Maloobchodní prodej se uskutečňuje v řadě druhů prodejních jednotek. Mezi nejznámější druhy maloobchodních jednotek patří:

    1. Specializované prodejny – Nabízejí úzký sortiment zboží ve velké hloubce. Profesionální personál.

    2. Prodejny se zbožím denní potřeby – základní potravinářský sortiment + doplňkový sortiment (omezený výběr drogistického zboží, noviny a časopisy, cigarety)

    3. Supermarkety –Převážně potravinářský sortiment a ostatní potřeby pro domácnost. Strategie je založena na nízkém obchodním rozpětí a vysokém obratu. Např. TESCO, AHOLD.

    4. Hypermarkety – V blízkosti jsou velké parkovací plochy. Prodávají za nižší ceny než průměrné. Nižší obchodní rozpětí je kompenzováno vysokým obratem prodeje zboží. Nabízený sortiment je široký.

    5. Obchodní domy – široký sortiment zboží v průměrné hloubce pod jednou střechou. Začínají provozovat nové služby, př. CK, pronájem prodejních prostor firmám (schop in shop)

    6. Diskontní prodejny – členové řetězce obchodů nabízejících široký sortiment, není ale hluboký. Prodávájí zboží s velkou obrátkou. Poskytované služby jsou omezeny. Nákup zboží se v řetězci obchodů uskutečňuje ve velkém objemu a v důsledku vysokého obratu si diskontní obchody počítají nižší obchodní přirážku.

    7. Obchodní střediska – Tvoří řadu nezávislých specializovaných obchodních firem a obchodních domů a nabízejí široký sortiment zboží. Součástí je poskytovaní služeb. Př. kadeřnictví, opravny obuvi, CK, čistírny

    8. Katalogové prodejny – zákazníci si vyberou ve výstavní místnosti podle katalogů nebo vystaveného zboží ve vitrínách. Vyplní objednávku, při zaplacení je jim zboží ze skladu vydáno.

    Témata, do kterých materiál patří