Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22 - Marketinogvý mix + účtování zásob

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (271.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

4. Promoce, komunikace, propagace

  • komunikace mezi prodávajícím a kupujícím

  • podpora prodeje výrobku či služby

  • stimulování prodeje

  • podněcování, propagace prodeje

= veškeré podpůrné činnosti

Základní cíl: vytvořit u spotřebitele takový postoj k výrobku, který ústí v jeho koupi

Každá z aktivit promotion musí plnit jeden z těchto cílů:

  • podat informaci o výrobku nebo o podniku jako celku

  • zvýšit poptávku po určitém výrobku nebo po všech výrobcích podniku

  • odlišit nějakým způsobem náš výrobek od konkurenčního

  • najít výrobku, co nejlepší cestu na trh

Formy:

  1. Reklama – placená forma neosobní masové komunikace, média – tisk, rozhlas, televize a exteriérová media,

  2. Podpora prodeje - stimulují prodej výrobků dodatečně (cenové zvýhodnění), př. veletrhy, soutěže, dárky

  3. Publicita = public relations – neosobní, vytváření dobrých vztahů s veřejností - exkurze, den otevřených dveří

  4. Osobní prodej – osobní, cílem je prodej, obsah, forma sdělení je přizpůsobena zákazníkovi a situaci, nákladný, efektivní způsob, zpětná vazba

b) Účtování zásob

  • Účtujeme v 1. účtové třídě

  • Složky hmotného majetku, které mění v reprodukčním procesu svou formu, přecházejí do hodnoty výrobku, spotřebovávají se, obíhají

Členění zásob:

  1. Nakupované zásoby

    1. Zboží (vše co nakoupíme za účelem dalšího prodeje)

    2. Materiál (vše co nakoupíme za účelem dalšího zpracování)

      1. Suroviny a základní materiál

      2. Pomocný materiál

      3. Provozovací látky

      4. Náhradní díly

      5. Obaly

      6. Drobný hmotný majetek

  2. Vlastní výroba

    1. Nedokončená výroba

    2. Polotovary vlastní výroby

    3. Výrobky

    4. Zvířata

Oceňování zásob při pořízení

  1. Pořizovací cenou (cena pořízení + vedlejší pořizovací náklady (přepravné, úroky z úvěrů, kursové rozdíly, clo)

př. Nákup halenky, faktura - 50 000Kč, doprava - 1 500Kč, PC = 51 500Kč

  1. Vlastními náklady (skutečné náklady na výrobu, vychází z kalkulací)

př. spotřeba materiálu - 2 200Kč, mzdy - 1 000Kč, soc. a zdrav. pojištění - 340Kč, výrobní režie - 100Kč, vlastní náklady = 3 640Kč

  1. Reprodukční pořizovací cenou (bezúplatně získané zásoby - přebytky, zvířata vlastního chovu)

př. přebytek 1 kg hřebíku - 500 Kč, podle hřebíků, které měl už na skladu

Ocenění zásob při výdeji ze skladu

  • Zásoby je nutno při jejich vyskladnění ocenit.

  • Ocenění přírůstků zásob na skladě je rozdílně podle jednotlivých nákupů.

  • Účetní jednotka si vybere ze způsobů ocenění zásob ten, který nejvíce vyhovuje podmínkám firmy.

Můžeme použít těchto způsobů ocenění:

  1. Metoda pevné ceny

  • Když pořizovací cena nevykazuje výkyvy při nákupech. Cena pro výdej je stanovena na úrovni předem stanovené pevné ceny a odchylky od pevné ceny.

    1. Metoda FIFO (first in, first out)

  • Výdeje ze skladu se oceňují od nejstarších zásob až k nejnovějším. Způsobu můžeme použít, když je známo, z kterého materiálu došlo k výdeji. Materiál nakoupen za 50Kč/kus, za tu cenu bude vydán.

Témata, do kterých materiál patří