Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




22 - Marketinogvý mix + účtování zásob

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (271.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Účtování zboží metodou A

1. Nákup a skladování zboží

2. Výdej zboží ze skladu

Číslo Účetní případ MD D 1. Dodavatelská faktura za nákup zboží 27000,- 131 321 2. Dodavatelská faktura za dopravu zboží 900,- 131 321 3. Hotově uhrazena provize za zboží 500,- 131 321 4. Převod zboží na sklad – příjemka 28400,- 132 131 5. Úbytek prodaného zboží ze skladu – výdejka 11000,- 504 132 6. Vystavená faktura za prodej zboží 13000,- 311 604

DPH při nákupu materiálu

  • Jestliže je účetní jednotka plátcem DPH, pak DPH nevstupuje do pořizovací ceny, ale účtuje se na účtu:

343 – Daň z přidané hodnoty (účet pasivní)

Číslo Účetní případ MD D 1. Dod. fa za nákup materiálu - cena celkem 12000,- 321 - cena bez DPH 10000,- 111 - DPH 2000,- 343 2. Hotově uhrazena přeprava materiálu od neplátce 500,- 111 211 3. Převod materiálu na sklad 10500,- 112 111

Výpočet DPH: (koeficient 21% = 0,1736, 15% = 0,1304)

Cena bez DPH: 2 000 Kč (x 21 / 100 = 420)

DPH: 420 Kč

Cena s DPH: 2 420 Kč

Cena s DPH: 2 420 Kč (x 0,1736)

DPH: 420 Kč

Cena bez DPH: 2 000 Kč

Účtování materiálu metodou B

  • Použití způsobu je podmíněno přesným vedením skladové evidence.

  • Inventarizace zásob k 31.12., protože na základě inventarizace je stanoven konečný stav zásob na skladě.

  • Tato metoda nezajišťuje průběžné záznamy o pohybu zásob.

V průběhu roku se všechny nákupu včetně vedlejších pořizovacích nákladů účtují přímo do spotřeby na účty:

501 – Spotřeba materiálu nebo 501 – Prodané zboží

Při roční uzávěrce se zaúčtuje:

  • Převod počátečního stavu zásoby do spotřeby (501/122, 504/132)

  • Konečný stav zásob podle skladové evidence (112/501, 132/504)

1) Dodavatelská faktura za materiál včetně DPH

2) Převod PZ materiálu do spotřeby na konci roku

3) Zaúčtování KZ materiálu na konci roku (podle inventarizace)

Číslo Účetní případ MD D 1. Dodavatelská faktura za materiál 54000,- 501 321 2. Dodavatelská faktura za dopravu materiálu 800,- 501 321 3. Převod PZ materiálu na skladě do spotřeby 28700,- 501 112 4. Zaúčtování KZ materiálu do spotřeby na konci roku 28400,- 112 501

Inventarizace zásob

  • Inventarizací zásob zjišťují účetní jednotky skutečný stav zásob, a to především fyzickou inventurou, a dále ověřují, zda zjištěný skutečný stav odpovídá stavu zásob v účetnictví.

  • Porovnáním skutečného stavu a stavu účetního mohou vzniknout inventarizační rozdíly.

Druhy inventarizačních rozdílů:

  1. Přebytek = stav skutečný je větší než účetní

  2. Manko = stav skutečný je menší než účetní

1. Manko

2. Přebytek

3. Škody

Číslo Účetní případ MD D 1. Manko ve skladu materiálu do normy př. Úbytků 400,- 501 112 2. Manko ve skladu materiálu zaviněné skladníkem 900,- 549 112 3. Předpis manka skladníkovi 900,- 335 649 4. Skladník uhradil manko hotově 900,- 211 335 5. Škoda ve skladu materiálu způsobená povodní 14000,- 582 112 6. Přiznaná náhrada od pojišťovny 10000,- 378 688 7. Pojišťovna uhradila škodu na BÚ 10000,- 221 378 8. Přebytek pomocného materiálu na skladě 600,- 112 648

Témata, do kterých materiál patří