Zásobovací činnost podniku - logistika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
c) společným vypracováním KS
Formy uzavření KS:
- písemně - sepsáním KS či jen potvrzením zaslané objednávky
- ústně – rychlé, ale není doklad o jejím obsahu
- elektronicky - potvrzení objednávky mailem, vyplnění objednávacího formuláře na netu →( potvrzení el. dokumentů el. podpisem má stejnou váhu jako pís. dokumenty)
Náležitost KS:
- označení účastníků, kteří smlouvu uzavírají
- předmět (zboží, jeho počet, jakost…)
- doba plnění dodávek
- datum vyhotovení
- místo sjednání
- podpisy oprávněných osob
Smlouva o dílo
- uzavírá se na provedení určitých služeb (poradenské služby, vedení účetnictví, údržba, opravy), ale i na zhotovení určité věci (nábytku, výstavba domu na klíč…)
c) Uskutečnění dodávky, převzetí a přejímka materiálu
Spolu s dodávkou materiálu přijde dodací list, obvykle dodatečně poštou zašle dodavatel daňový doklad - fakturu.
1. převzetí dodávky - spočítáme obaly a potvrdíme dodací list
2. přejímka - kontrola - kvantitativní (množství) - počítání, vážení, měření
- kvalitativní (jakosti) – prohlídka
Pokud dodávka
a) je v pořádku – skladník vyhotoví příjemku a uloží materiál do skladu
b) není v pořádku - sepíše se zápis o vadách a proběhne reklamace
Vady mohou být:
a) zjevné - chybí určité mn., zboží je poškozené, dodáno jiné zboží – reklamujeme
okamžitě
b) skryté - selhání funkcí v záruční době - reklamujeme nejpozději do 2 let od dodání
Reklamace se podává písemně s uvedením, co konkrétně podnik od dodavatele požaduje: dodání chybějícího množství, dodání náhradního materiálu, oprava vady (pokud je to možné), sleva z kupní ceny, odstoupení od smlouvy při porušení podmínek KS
SKLADOVÁNÍ MATERIÁLU
- volba a velikost skladů závisí na druhu materiálu - každý materiál vyžaduje jiné skladování - mrazící, neprašné… a velikosti nákupu
- druhy skladů - otevřené (písek, kámen, dřevo…)
- uzavřené (cement, PC, potraviny…)
(str. 90 stará kniha EKO – přečíst zelený text, cv. 90/2)
- řešíme množství a umístění skladů
- jeden centralizovaný
výhody - centrální nákup, jednoduchá kontrola, vysoký stupeň automatizace → pokles nákladů na skladování
nevýhody - vyšší doprav. náklady díky delší vzdálenosti
- více decentralizovaných - výhody a nevýhody opačné než ↑
- rozhodujeme se o vlastnictví skladů
- vlastní sklad - výhody - dle našich požadavků, přímá kontrola,
neplacení nájmu
- nevýhody - vysoké pořizovací náklady
- pronajatý sklad - výhody - nižší náklady, lze využít i krátkodobě, možnost
změny druhu skladu
- nevýhody - ztráta přímé kontroly
- možnosti lze kombinovat – např. hlavní sklad vlastní a další pronajaté
Evidence zásob
Skladová evidence se může zpracovávat:
1. ručně nebo
2. na PC:
a) doklady se vytisknou a podepisují