5. Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Rozhlas (rádio)
Klady: finančně nenáročné, osloví velký počet spotřebitelů, poslouchá ho hodně lidí (v práci, v autě, na zahradě)
Zápory: není možné výrobek vidět
Tento prostředek reklamy využívají převážně firmy poskytující služby (cestovky)
Internet
Klady: osloví velký počet spotřebitelů, je možné výrobek vidět, finanční dostupnost
Billboardy, noviny, časopisy, apod.
Výhody reklamy: informuje o ceně výrobku, o místě prodeje a tím usnadňuje rozhodování zákazníka, podporuje soutěžení a posiluje konkurenci trhu
Nevýhody reklamy: ovlivňuje racionální chování spotřebitele a jeho preference, z reklamy nejde poznat kvalita výrobku, navozuje idealistické představy o produktu
Zásady reklamy
-
Pravdivost – pokud není = klamavá reklama; není přípustná
-
Měla by zapůsobit na spotřebitele
-
Efektivnost – aby oslovila velký počet spotřebitelů a ovlivnila je ke koupi výrobku (služby)
Typy reklamy
Primární (reklama výrobku; mléko, mléčné výrobky)
Sekundární (propaguje značku; Coca cola, Nike, Baťa)
Institucionální (zaměřena pouze na tvorbu dobrého jména konkrétní instituce)
Podpora prodeje
Slevy (akční ceny, sezónní slevy, nákup 2+1, …)
Soutěže (při nákupu určitého zboží)
Kupóny, dárky
Osobní prodej – prodej na základě osobního kontaktu se zákazníkem (Avon, …)
Publicita – informace nezávislých osob a institucí (články v odborných časopisech – Svět motorů)