Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5. Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Rozhlas (rádio)

    • Klady: finančně nenáročné, osloví velký počet spotřebitelů, poslouchá ho hodně lidí (v práci, v autě, na zahradě)

    • Zápory: není možné výrobek vidět

    • Tento prostředek reklamy využívají převážně firmy poskytující služby (cestovky)

  • Internet

    • Klady: osloví velký počet spotřebitelů, je možné výrobek vidět, finanční dostupnost

  • Billboardy, noviny, časopisy, apod.

  • Výhody reklamy: informuje o ceně výrobku, o místě prodeje a tím usnadňuje rozhodování zákazníka, podporuje soutěžení a posiluje konkurenci trhu

    Nevýhody reklamy: ovlivňuje racionální chování spotřebitele a jeho preference, z reklamy nejde poznat kvalita výrobku, navozuje idealistické představy o produktu

    Zásady reklamy

    1. Pravdivost – pokud není = klamavá reklama; není přípustná

    2. Měla by zapůsobit na spotřebitele

    3. Efektivnost – aby oslovila velký počet spotřebitelů a ovlivnila je ke koupi výrobku (služby)

    Typy reklamy

    1. Primární (reklama výrobku; mléko, mléčné výrobky)

    2. Sekundární (propaguje značku; Coca cola, Nike, Baťa)

    3. Institucionální (zaměřena pouze na tvorbu dobrého jména konkrétní instituce)

    1. Podpora prodeje

    • Slevy (akční ceny, sezónní slevy, nákup 2+1, …)

    • Soutěže (při nákupu určitého zboží)

    • Kupóny, dárky

    1. Osobní prodej – prodej na základě osobního kontaktu se zákazníkem (Avon, …)

    2. Publicita – informace nezávislých osob a institucí (články v odborných časopisech – Svět motorů)

    Témata, do kterých materiál patří