Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5. Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (22.09 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

5. Marketing

- způsob řízení hospodářské činností pomocí trhu

- podniky by měli zjišťovat, co spotřebitelé požadují, podle jejich přání a potřeb vyrábět statky nebo poskytovat služby, a vyrobené statky a služby prodávat pomocí marketingových prostředků (reklama)

- cílem je vyrábět výrobky/poskytovat služby podle potřeb spotřebitele a prodat co nejvíce výrobků/služeb pomocí nástrojů marketingu, zejména pomocí reklamy

Podnikatelské koncepce (jakým způsobem se marketing vyvíjí)

  1. Výrobní koncepce

  • Firmy se snaží vyrábět výrobky s nízkými náklady a prodávat je za nízké ceny

  1. Výrobkový koncepce

  • Firmy se soustředí na okruh spotřebitelů s vysokými příjmy

  • Vyrábí kvalitní výrobky za vysoké ceny (Porsche, gucci, …)

  1. Prodejní koncepce

  • Firma se snaží přesvědčit zákazníky, aby výrobek zakoupili, zejména prostřednictvím reklamy

  1. Marketingová koncepce

  • Vychází z potřeb zákazníka a realizuje základní nástroje marketingu

Základní principy (cíle) marketingové koncepce:

  1. Uspokojit potřeby a přání spotřebitelů

  2. Maximalizace zisku výrobků

  1. Sociálně-marketingová koncepce

  • Zvažuje dopady na životní prostředí, dbá na ekologické výrobky

Marketingový plán

  1. Stav trhu

  • Zjišťujeme okolnosti, které ovlivní naše počínání na trhu (technologický pokrok, právní předpisy, hospodářská a politická situace, …)

  1. Výběr segmentu trhu

  • Cílové skupiny zákazníků

  1. Analýza konkurence

    1. Cenová – výše ceny

    2. Necenová – kvalita výrobků, propagace, …

  2. Analýza podniku

  • Silné slabé stránky podniku, SVOT analýza (na začátku prodeje výrobku)

Nástroje marketingu

PRODUKT (výrobek)
CENA (cena za výrobek
DISTRIBUCE (doprava výrobku spotřebitele)
PROPAGACE (reklama, publicita)

Produkt

  • Výrobek podnik vyrábí s použitím VÝROBNÍCH FAKTORŮ s cílem uspokojení potřeb spotřebitelů

    • Výrobní faktory

      • Práce (zaměstnanci)

        • Vynaložené fyzické a psychické pracovní úsilí člověka při vykonávání pracovní činnosti

      • Půda

        • Důležitá pro ekonomické činnosti zemědělské ale i pro ostatní, protože podniky ji potřebují k pořízení budov k realizaci eko.činn.

      • Kapitál (kapitálové statky: auta, stroje, materiál, peníze)

        • Nakupují je podniky

        • Zahrnují se také peníze, potřebné na nákup kapitálských statků

  • 3 úrovně výrobku

  1. Úroveň = JÁDRO

  • Užitná hodnota (to k čemu je výrobek užitečný, podstata výrobku)

  • Propiska=psaní; židle=sezení

  1. Úroveň = REÁLNÝ PRODUKT

  • Jak výrobek vypadá (vzhled, barva, design, značka, obal)

    • Obal

      • Ochranná funkce (chrání výrobek před poškozením)

      • Propagační funkce (měl by upoutat spotřebitele)

      • Informační funkce (datum spotřeby, složení, výrobce, …)

  1. Úroveň = ROZŠÍŘENÝ PRODUKT

  • Rychlost dodávky, instalace, servis, záruka = IMAGE VÝROBKU

Životnost výrobku

  1. Fáze zavádění

  • Zavádění nového výrobku na trh

  • Cena výrobku je vysoká, neboť firma musí pokrýt vysoké náklady na vývoj

    • Náklad = spotřeba VF v peněžním vyjádření

Témata, do kterých materiál patří