Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




17. Management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (262.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Čas
  • Předběžná – preventivní (srovnání a hodnocení navrhovaných variant, průzkum potřeb, kapacitní propočty)

  • Průběžná (dispečerská kontrola, operativní porady, mezioperační kontrola)

  • Následná (rozbor finančních výsledků, účetnictví)

Účelem kontroly není pouhá informovanost řídících článků o stavu sledované reality, tzn. zpětná vazba, popř. postihy či likvidace nedostatků, ale především její preventivní vliv.

Překonat a následně vylepšit vlastní bezpečnostní prvky (při ochraně serverů klientů firmy) je levnější a účelnější něž následná náprava v případě skutečného napadení serveru zvenčí.

Způsob vyjádření

  • Slovní (hodnocení pracovníků, zpráva, rozbor příčin)

  • Hmotná (srovnání technických parametrů, měření počtem ks, kg, m, l.)

  • Hodnotová (kalkulace, cenové porovnání, bankovní kontrola při poskytování úvěru, objem zboží)

Doba trvání kontroly

  • Nepřetržitá (autom. Technologických procesů, centrální energetický dispečink, sebekontrola)

  • Občasná kontrola (inventarizace, rozbor závěrečných účtů, měsíční/týdenní porady, kolegia)

  • Občasná nepravidelná (předávací inventura, sociologický průzkum, přepadová kontrola, jednorázová řešení)

Negativní jevy, snižující účinnost kontroly

  • Jednostrannost kontroly (černé nebo růžové brýle)

  • Nadměrná kontrola (neúměrná pozornost maličkostem a opomíjení důležitých problémů)

  • Kontrolní vakuum (zanedbání kontroly, hluchá místa)

Rozhodování

Postup, který vybírá z množství možných alternativ v jedinou, kterou činí základem budoucího jednání, objevuje se ve všech ostatních manažerských funkcích.

Důležitá činnost tvořící součást pracovní náplně manažerů, často manažery posuzujeme podle toho, jak úspěšná a efektivní jsou jejich rozhodnutí.

Rozhodování lze rozčlenit do určitých vzájemně návazných činností – etap rozhodovacího procesu:

  1. Identifikace rozhodovacího problému – vymezení problému

  2. Analýza a formulace problému – zjištění příčiny problému

  3. Tvorba variant rozhodování – získání co největšího počtu odlišných způsobů řešení

  4. Stanovení kritérií hodnocení – k posouzení výhodnosti jednotlivých variant

  5. Určení důsledků variant – předpokládané dopady realizace varianty

  6. Realizace zvolené varianty – uskutečnění zvoleného řešení

  7. Kontrola výsledků – zjištění, zda byl problém odstraněn

Témata, do kterých materiál patří