Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Formy prodeje

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

2. OTEVŘENÁ: zákazník má volný pohyb po prodejní ploše a pokud si nevybere zboží, může ji libovolně opustit

technologie prodeje v samoobsluze je založena na:

: materiálně technickém zajištění prodeje (jak je prodejna velká…)

: centralizaci zásob v prodejní místnosti

: optické nabídce

: sladění cest zboží, zákazníků a prodavačů v čase a prostoru

: centrálním inkasu

: ochraně zboží před odcizením

3. Prodej s volným výběrem:

je založen na optické nabídce, samostatném výběru a rozhodování zákazníka

zákazník má volný přistup k zásobám

důležité je vystavené zboží, aby zákazníci získali přehled o zboží

2 základní formy prodeje:

1. zákazník si zboží volně vybere; prodavač2. zboží vyjme z výstavního zařízení popř. dá zákazníkovi vyzkoušet; vypíše paragon; zboží odnese k pokladně a po zaplacení zboží zabalí a vydá zákazníkovi

3. vystavené zboží slouží pouze jako vzorek; pokud se pro něj zákazník rozhodne, je stejné zboží odebráno ze zásob prodejny a podle přání vyzkoušeno, předvedeno a na základě potvrzení o zaplacení vydáno

4. Prodej podle vzorků

využívá se při prodeji objemného a těžkého zboží, kdy si zákazník vybere zboží a stejný druh je mu dodán ze zásoby prodejny nebo z velkoobchodu skladu přímo do bytu

prodejna většinou nemá zásoby zboží

zboží bývá z velkoobchodu přezkoušeno a podle potřeby může být v bytě zákazníka i instalováno

Doplňkové formy prodeje:

1. Pojízdné prodejny

jsou to prodejní jednotky umístěné na automobilovém podvozku a tvoří samostatný dopravní prostředek

pro zásoby dojíždí k dodavateli nebo do speciálně zařízeného zásobovacího centra

používá se k pravidelnému zásobování míst, kde není možno z ekonomického hlediska zřídit prodejnu nebo z důvodů krátkodobého přesunu spotřebitelské poptávky nebo jako doplněk stálých prodejních jednotek

řídí se zájezdovým plánem a mají formu prodeje s obsluhou nebo samoobsluhou

2. Prodejní automaty

tato forma prodeje se omezuje na běžné zboží; jednoduché, malých rozměrů nebo tekutě a z širšího hlediska sem můžeme zařadit i hrací výherní automaty a bankovní automaty

výhody: možnost uspokojit poptávku v době, kdy jsou prodejný uzavřeny nebo v místech, kde se soustřeďuje více lidí

nevýhody: omezený sortiment, malá prodejní kapacita, náročnost na doplňování a údržbu a problémy s atraktivním umístěním

3. Stánkový prodej

stánek není trvale zastřešen, nemá pomocné prostory na rozdíl od kiosku, který bývá ještě zapojen na elektrické topení popř. i na vodu

mohou mít pevné stanoviště, reagují na krátkodobou poptávku a sezónnost zboží a mohou být umístěny blízko spotřebitele

nevýhoda:nedostatečný prostor a jednoduché vybavení

4. Zásilkový prodej

může být zprostředkován pomocí zásilkové firmy (katalog, inzerát, shopping…)

Témata, do kterých materiál patří