Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Vertikální a horizontální marketingový systém

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Horizontální marketingový systém

  • řeší koordinaci a kooperaci distribučních článků na stejné logistické úrovni

  • uplatňuje se zejména na úrovni velkoobchodu a maloobchodu

  • cílem je zvýšit přitažlivost prodejního místa a snížit náklady

  • velké maloobchodní firmy vytvářejí tzv. nákupní centra (většinou na okraji velkých měst s dobrým spojením)

  • pro zákazníky, jsou přitažlivá rozšířením sortimentu, zapojení firmy se podílejí na společných nákladech (na reklamu, na parkoviště…), parkoviště umožňují větší nákupy

  • velkoobchodní firmy vytvářejí tzv. distribuční centra )velké skladové areály přitažlivější pro maloobchod – větší výběr, firmy využívají společné technické zařízení, podílejí se na hrazení nákladů, na zisku)

Maloobchodní mix

  1. umístění prodejny (podle předmětu prodeje, podle požadavků na služby spojené s prodejem, podle frekvence nákupů, podle šíře sortimentu, dopravní spojení)

  2. velikost a vzhled prodejny

  3. kvalifikace a chování personálu

  4. cenová hladina

  5. sortiment (může být buď široký, nebo hluboký; široký znamená velký sortiment, hluboký – málo druhů, ale hodně stejného zboží; u různých obchodů je to jiné)

  6. služby spojené s prodejem

Témata, do kterých materiál patří