Vertikální a horizontální marketingový systém
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Horizontální marketingový systém
řeší koordinaci a kooperaci distribučních článků na stejné logistické úrovni
uplatňuje se zejména na úrovni velkoobchodu a maloobchodu
cílem je zvýšit přitažlivost prodejního místa a snížit náklady
velké maloobchodní firmy vytvářejí tzv. nákupní centra (většinou na okraji velkých měst s dobrým spojením)
pro zákazníky, jsou přitažlivá rozšířením sortimentu, zapojení firmy se podílejí na společných nákladech (na reklamu, na parkoviště…), parkoviště umožňují větší nákupy
velkoobchodní firmy vytvářejí tzv. distribuční centra )velké skladové areály přitažlivější pro maloobchod – větší výběr, firmy využívají společné technické zařízení, podílejí se na hrazení nákladů, na zisku)
Maloobchodní mix
umístění prodejny (podle předmětu prodeje, podle požadavků na služby spojené s prodejem, podle frekvence nákupů, podle šíře sortimentu, dopravní spojení)
velikost a vzhled prodejny
kvalifikace a chování personálu
cenová hladina
sortiment (může být buď široký, nebo hluboký; široký znamená velký sortiment, hluboký – málo druhů, ale hodně stejného zboží; u různých obchodů je to jiné)
služby spojené s prodejem