5) Didaktika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
cíl didaktiky
Zlepšit proces výuky, aby byl co nejefektivnější a odpovídal potřebám žáků i společnosti.
V ŠVP označení, jako kompetence
Hlavní cíle didaktiky:
Vzdělávací cíle (kognitivní)
Rozvíjet znalosti, dovednosti a schopnosti žáků.
Podporovat kritické myšlení a schopnost řešit problémy.
Výchovné cíle (afektivní)
Formovat postoje, hodnoty a sociální dovednosti.
Rozvíjet zájem o celoživotní vzdělávání.
Praktické cíle (psychomotorické)
Získat dovednosti potřebné pro praktické uplatnění v životě.
Rozvíjet manuální a technické schopnosti.
Historie didaktiky
Jan Amos Komenský (28. 3. 1592 jihovýchodní Morava – 15. 11. 1670 Amsterdam)
„učitel národů“.
„Didactica Magna“ (Velká didaktika) vytvořil základy moderní didaktiky.
Prosazoval názornost – učení má vycházet ze smyslového vnímání.
Postupnost – učivo má být předkládáno od jednoduchého ke složitějšímu.
Přiměřenost – obsah a metody výuky mají odpovídat věku a schopnostem žáků.
Univerzální vzdělání – vzdělání by mělo být přístupné všem bez ohledu na pohlaví, původ nebo sociální postavení.