Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika č. 3

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.86 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

UMĚLECKÝ TYP – Pracuje přirozeně, improvizuje. Nerad se váže na předem připravený program. Vyniká ve výchovách. Působí na emocionální stránku žáka. Rozvíjí jejich nápady. Má dobrou představivost a fantazii. Umí organizovat besídku, divadlo apod. Je velmi tvořivý.

PRAKTICKÝ TYP – Zvládne i velkou skupinu žáků. Je velmi výkonný, manuálně zručný, oblíbený. Spíše sportovním typem. Rovnoměrně rozvíjí všechny strany žáka – rozumovou, citovou a volní. Málo improvizuje, zakládá si si na ověřených postupech. Dostává se do vedoucích funkcí.

VZDĚLÁNÍ A SEBEVZDĚLÁVÁNÍ UČITELKY MŠ

  • Odbornou kvalifikaci získá na střední pedagogické škle – obor Předškolní a mimoškolní pedagogika

  • Musí se neustále sebevzdělávat (Odborné časopisy, dětské knihy, přednášky, semináře, akreditované programy MŠMT, různé organizace)

VLASTNOSTI UČITELKY MŠ

MORÁLNÍ VLASTNOSTI

  • Vztah k práci

  • Vztah k materiálním hodnotám

  • Smysl pro kolektiv

  • Rozvinuté sociální cítění

CHARAKTEROVÉ A VOLNÍ VLASTNOSTI

  • Píle, obětavost, spolehlivost, důslednost, pravdomluvnost, skromnost, zodpovědnost, sebeovládání, rozhodnost, vytrvalost, zásadovost

VSTAH K DĚTEM

  • Citlivý a kladný, respektovat osobnost dítěte, vytváření prostředí plné optimismu, důvěry a jistoty, rozpoznat individuální zvláštnosti dítěte

Učitelka nedovede dítě k samostatnosti a sebevědomí, pokud si nevěří, nepřemýšlí samostatně, nedokáže si stanovit cíle a nedokáže vést dialog

UČITELKA BY MĚLA MÍT

  • Výrazný řečový projev

  • Hudební, výtvarné a dramatické dovednosti

  • Fyzickou zdatnost

  • Znalost o hygieně, ŽP, kultuře, pracovním prostředí

  • Povědomí a orientaci v právních otázkách, které se vztahují k pedagogické profesi

PRACOVNÍ POVINNOSTI UČITELKY V MŠ

  • Podílí se na přípravě ŠVP

  • Zpracovává TVP

  • Hledá vhodné metody vzdělávání dětí

  • Evaluační činnosti

  • Analyzuje věkové individuální potřeby dětí, zajišťuje profesionální výchovu a vzdělávání dětí

  • Provádí poradenskou činnost pro rodiče

DOVEDNOSTI UČITELKY

  • Projekční – Dovede vytvářet projekty a hodnotit realizaci

  • Řídící – Dovede řídit činnost dětí

  • Komunikativní – Dovede komunikovat s dětmi, kolegy a rodiči

  • Diagnostické – Dovede děti organizovat

JEDNÁDNÍ A CHOVÁNÍ UČITELE VE VZTAHU K DĚTEM, RODIČŮM A VEŘEJNOSTI

VEDE ČINNOSTI TAK

  • aby se děti cítily dobře fyzicky i psychicky

  • aby se děti rozvíjely, měly dostatek podnětů k učení

  • aby bylo posilováno sebevědomí a důvěra ve vlastní schopnosti

  • aby děti rozvíjely vztahy a cítily se bezpečně

  • aby byl podporován rozvoj jazyka a řeči

  • aby pochopily, že svými aktivitami mohou ovlivňovat své okolí

  • aby obdržely podporu a pomoc, pokud ji potřebují

VZTAH K RODIČŮM

  • Tvoření partnerských vztahů mezi školou a rodiči

  • Neznevažuje výchovu a názory rodičů

  • Vede s rodiči dialogy o jejich dítěti

  • Umožňuje rodičům podílet se na tvorbě a hodnocení VP

Témata, do kterých materiál patří