Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika č. 8

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ SE ORIENTUJE NA 5 OBLASTÍ:

Tyto oblasti stanovil RVP PV:

  • Dítě a jeho tělo „JÁ“ = Biologická oblast – Rozvíjí tělesnou stránku dítěte, vnímat tělo, pojmenovat části těla, rozvoj pohybu, rozvoj smyslů, práce s předměty, zdravé životní návyky a sebeobslužné činnosti, …

  • Dítě a jeho psychika „MŮJ VNITŘNÍ SVĚT“ = Psychologická oblast – Rozvoj jazyka, řeči a sebepoznání dítěte, myšlenkové operace, poslech pohádek, paměť, pozornost, představivost, fantazie, rozvoj citů, schopnost řídit svou vůli, duševní pohoda, …

  • Dítě a ten druhý „JSEM KAMARÁD“ = Interpersonální oblast – utváření vztahů dítěte, rozvoj komunikace, vstřícné chování, tolerance, naslouchání, ohleduplnost, odmítat nepříjemnou komunikaci, uvědomovat si svá práva i práva druhého, …

  • Dítě a společnost „ KDE ŽIJI“ = Sociálně kulturní oblast – Začlenění dítěte do společnosti, rozvoj kulturně spol. návyků, mezilidské hodnoty, přizpůsobit se, respektovat řád, rozvoj kulturně etických dovedností, …

  • Dítě a svět „MALÝ CESTOVATEL“ = Enviromentální oblast – Rozvoj vztahu k přírodě a okolí, význam životního prostředí pro člověka, uvědomění si nebezpečí, orientace, všechno se mění, pohybuje, podnebí, rozdílnosti kultur, …

PODMÍNKY PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

  • Organizace a provoz školy (je podrobně zpracován ve školním řádu v souladu s platnou vyhláškou MŠMT)

  • Věcné, materiální podmínky (Prostorná třída, herní kout, venkovní plochy, vybavení)

  • Životospráva (Pestrá, vyvážená strava, pobyt venku, odpočinek,..)

  • Psychosociální podmínky (Kladné vztahy ve školním prostředí, adaptace dětí, ..)

  • Personální podmínky (Pedagogičtí pracovníci, nespecializované osoby,..)

  • Spoluúčast rodičů (Aktivní zapojení rodičů, zájem, mlčenlivost učitelek,..)

RVP

Rámcový Vzdělávací Program – je připravený MŠMT. Obsahuje cíle a záměry předškolního vzdělávání, podle kterého si mateřské školy sestavují svůj program. Tento program musí splňovat základní požadavky RVP PV

ŠVP

Školní vzdělávací program – Ředitelka MŠ s pedagogickými pracovníky zpracovává ŠVP na základě předpisů RVP PV. Povinná dokumentace MŠ. Musí obsahovat: Charakteristiku programu (cíl), Popis materiálních, hygienických a personálních podmínek, Témata programu (rozpracované popisy dílčích částí programu), Systém hodnocení realizace programu

TP

Třídní program – Učitel si v rámci pravidel RVP PV vytváří pro svoji třídu vlastní vzdělávací program, který by měl děti dovést k naplnění výchovně vzdělávacích cílů daných RVP PV. Učitel svůj program kontroluje a hodnotí. Hodnotí realizaci svého programu i rozvoj dětí, které vychovává. K tomu nám slouží pedagogická evaluace a pedagogická diagnostika.

*Důležité znát zkratky jako je RVP, ŠVP, TP, MŠMT, RVP PV*

Témata, do kterých materiál patří