Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Obchodní dopisy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (25.8 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Náležitosti faktury pokud je dodavatel neplátce DPH

• označení dokladu včetně pořadového čísla

• jméno, adresa a IČO dodavatele

• jméno / název firmy, adresa A IČO (případně DIČ) odběratele

• datum vystavení a datum splatnosti faktury

• předmět platby (zboží či služby za které se faktura vystavuje a v jaké hodnotě) • způsob platby (hotovostní, bezhotovostní)

• podpis vystavovatele a razítko (není nutné)

Náležitosti faktury pokud je dodavatel plátce DPH

• označení dokladu včetně pořadového čísla

• jméno, adresa, IČO a DIČ dodavatele

• jméno / název firmy, adresa a IČO (případně DIČ) odběratele

• datum vystavení a datum splatnosti faktury, datum zdanitelného plnění faktury

• předmět platby (zboží či služby za které se faktura vystavuje a v jaké hodnotě) • způsob platby (hotovostní, bezhotovostní)

• základ daně, DPH (v % i v Kč)

• podpis vystavovatele a razítko (není nutné)

Datumy na faktuře pokud je dodavatel plátce DPH

• datum vystavení faktury - datum, kdy došlo k vystavení faktury

• datum uskutenění zdanitelného plnění - při prodeji zboží den, kdy bylo předáno zákazníkovi, u služeb datum kdy byla slžba dodána

• datum splatnosti - datum, do kterého má být faktura zaplacena

Zálohová faktura

• není daňový doklad

• stejné náležitosti jako faktura, ale časově přechází vystavení faktury (daňového dokladu) • slouží k úhradě zboží nebo služeb před jejich dodáním

• jakmile odběratel uhradí zálohovou fakturu, dodavatel má povinnost mu vystavit fakturu (daňový doklad)

REKLAMACE

Úvod

• potvrzení přijetí zásilky

• Oznamujeme Vám, že jsme obdrželi...

Dnes nám přivezl Váš zaměstnanec...

Hlavní část

• přesný popis závady

• Objednali jsme si trička bílé barvy, ale poslali jste nám trička zelená.

Přepravní společnost nám přivezla zásilku, po jejímž otevření jsme zjistili, že všechny porcelánové jídelní servisy jsou rozbité.

Při přejímce dodávky jsme zjistili...

Při převzetí zásilky jsme zjistili, že neobsahuje návod k obsluze přístroje v českém jazyce.

Závěr

• návrh na řešení situace (např. výměnu zboží, opravu, slevu z ceny)

• Žádáme o výměnu triček.

Do konce pracovního týdne nám dodejte dva chybějící iPady.

Reklamované zboží nám dodejte nejpozději do ... pracovních dnů.

Věříme, že příští dodávce zboží budete věnovat větší pozornost.

ODPOVĚĎ NA REKLAMACI - UZNANÁ REKLAMACE

Úvod

• omluva kupujícímu

• Omlouváme se za ...

Uznávám Vaši reklamaci ...

Omlouváme se zase za způsobené nepříjemnosti s ...

Hlavní část

• vysvětlení důvodu problémů a vyřešení reklamace

• V předvánočním období několikanásobně stoupají objednávky v našem e-shopu. Proto došlo k záměně zboží.

Naše pracovnice se pravděpodobně přehlédla a omylem zabalila pánské deštníky místo dámských. Pokud nám je pošlete zpět, uhradíme Vám samozřejmě i poštovné. V expedici se zaučují tři noví zaměstnanci. Pravděpodobně zboží nedostatečně zabalili. Pro poškozené zboží přijedeme a vyměníme Vám ho.

Témata, do kterých materiál patří