Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázka č. 12

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (96.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Příklad

Zdravotnický pracovník, který se dobře naučil rozumět sám sobě i lidem kolem sebe, dosahuje lepších pracovních výsledků, snáze získává autoritu u nemocných a jejich příbuzných, u spolupracovník.

12. Mladší školní věk

Jako mladší školní věk označujeme období od 6 do 7 let, které začíná nástupem dítěte do školy a končí v 11 - 12 letech nástupem prepuberty. Je to období prvního stupně na základní škole. Psychoanalýza toto období označila jako období latence. Vývoj dítěte však pokračuje i v tomto období, ale není tak prudký, jako byl dosud.

Období je označováno jako období střízlivého realismu. Školák chce pochopit okolní svět, věci v něm chápe doopravdy, ne jako. Tomu odpovídají realistické kresby , kdy se dítě snaží zachytit to, co doopravdy vidí. Zpočátku období je dítě naivní, pak začíná být mírně kritické a realistické.

Základní schopnosti a dovednosti dítěte.

Zlepšuje se jemná a hrubá motorika dítěte, jeho pohyby jsou rychlejší, svalová síla je větší, dítě jeví zájem o pohybové hry a sportovní činnost. Velký pokrok dělá ve čtení a psaní. Tělesný růst dítěte v tomto období je plynulý , ale individuálně se velmi liší, velkou roli hraje dědičnost.

Smyslové vnímání a kognitivní vývoj dítěte v mladším školním věku

Smyslové vnímání

Zrak a sluch zaznamenávají velké pokroky, dítě je pozornější a vytrvalejší. Věci prozkoumává po částech, do malých detailů. Svět se rozšiřuje v prostoru a v čase .Představivost v období mladšího školního věku dosahuje vrcholu - toto nazýváme eidetismem.

Řeč

Dosahuje prudkého rozmachu. Například 7leté dítě užívá 18 633 slov ,11leté dítě užívá 26 468 slov a 15 leté dítě užívá 30 263 slov. (Studie Příhoda, 1963 ).

Záleží na vnějších podmínkách a na komunikaci s dítětem, vliv má především četba, dále rodina a oboustranná komunikace s dítětem ze strany rodičů a sourozenců.

Paměť

Dítě se učí reprodukovat naučenou látku, od 6 až 7 let cíleně opakuje pro sebe ( hra na školu) . Učení se více opírá o řeč ( dítě s větší slovní zásobou má výhodu). Dítě si osvojuje strategii učení, učí se systematicky pracovat do školy, toto má velký význam pro další učení v jeho životě. Velmi důležitá a dnes opomíjená je spolupráce rodiny a školy .Rodina i škola by měly vystupovat jednotně, požadavky, které na dítě klade škola by měly být podpořeny rodiči a naopak. Také je nevhodné, když rodiče na školu nebo učitele před dítětem nadávají a snižují tímto jeho přirozenou autoritu u dítěte.

Kognitivní vývoj

Kolem 7 let je dítě schopno logických operací, chápe příčinné vztahy, zahrnuje prvky do celku, používá vícerozměrné myšlení. Výkony dětí jsou vázány na jejich motivaci k učení i na ostatních faktorech osobnosti. Intelektová stránka dítěte závisí především na jeho výkonové motivaci a na dobrém pracovním postoji.

Témata, do kterých materiál patří