Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SSV 1. test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (526.45 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Řešení problému

  • Vychází ze vzájemné komunikace a aktivního naslouchání jednotlivých stran

  • Uplatňuje se asertivní způsob jednání

  • Společné hledání řešení vyhovující oběma stranám – kompromis

  • Mělo by být naším cílem

Konsenzus (= shoda, souhlas)

  • Sociální interakce může být provázena konflikty, cílem je dospět ke konsenzu.

  • Obvykle bývá spojen pocitem sounáležitosti a je velmi důležitou součástí makrosociálních celků. Posiluje zejména kooperaci v sociálních skupinách.

  • Znaky aktivního naslouchání: oční kontakt – stejná rovina očí, pokyvování hlavou, zvuky souhlasu, reflexe pocitů, parafrázování, pokládání otevřených otázek, shrnutí, poděkování a důvěra

Partnerská komunikace

  • Test – 5 jazyků lásky (Gary Chapman)

  • Slova ujištění (A): slova důležitější než činy (pochvala, pozitivní povzbuzení)

  • Pozornost (B): společné aktivity, kvalitně strávený čas, naslouchání

  • Přijímání darů (C): ukázka toho, že na mě myslí (dar jako symbol lásky)

  • Služby a skutky (D): vykonávání činností, které ulehčují život (pomoc)

  • 5. Fyzický kontakt (E): sexuální aktivita, objetí, polibek, doteky, masáže, držení za ruce

Masová komunikace

  • Jednosměrné předávání informací prostřednictvím masmédií anonymním příjemcům – chybí zpětná vazba. Spjata s nástupem moderní společnosti, rozmach v postmoderní společnosti.

  • Prostředky masové komunikace = masmédia, hromadné sdělovací prostředky (tisk, rozhlas, TV, internet) – ovlivňují či vytvářejí veřejné mínění (soubor převládajících názorů k určité otázce), interpretují realitu, měla by informovat objektivně (nemíchat fakta a názory) a vyváženě (dát prostor všem stranám)

  • Ovlivňuje lidskou psychiku, sociální chování, přizpůsobuje jedince.

Funkce médií
  • Zprostředkování informací

  • Funkce zábavy

  • Funkce společenské kontroly

  • Agitace – přednáší politické názory, reklama

  • Kontrolní funkce – Rada ČR pro rozhlas a televizní vysílání – kontroluje obsah vysílání, jmenuje generálního ředitele ČT

  • Zdroje informací: tiskové agentury (kanceláře) – Reuters, u nás ČTK = Česká tisková kancelář, investigativní žurnalistika

Dělení masmédií – seriózní x bulvární; veřejnoprávní x komerční
  • Seriózní média

    • snaží se informovat o klíčových událostech, které důsledně analyzují

    • staví do dalších souvislostí, poskytují různé komentáře

  • Bulvární média

    • cílem je co největší náklad, apelují na city

    • neověřují zdroje informací, informace si vymýšlí, zasahují do soukromí (problematika novinářské etiky)

  • Veřejnoprávní média

    • hrazena z koncesionářských poplatků, měla by pokrýt široké spektrum příjemců včetně menšin, např. Česká televize, Český rozhlas

  • Komerční média

    • soukromé subjekty, náklady hrazeny především z reklam, oslovuje většinu populace, např. Nova, Prima, TV Barrandov

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály