Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




01_Doklady

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (263.85 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  k opravovanému  zápisu  se  napíše  datum  opravy  a  přidá  podpis  pracovníka 

odpovědného za správnost dokladu 

  viz příklad tabule 

Oběh účetních dokladů 

Oběh účetních dokladů = postup při jejich zpracování 
 
  složitost procesu oběhu závisí na organizačním uspořádání, v malých účetních jednotkách není 

nutný, naopak ve velkých firmách je nezbytná a vytváří se na něj směrnice 

 
Oběh účetních dokladů: 

přezkoušení 

správnosti 

→ 

příprava k 

zaúčtování 

→ 

zaúčtování 

→ 

úschova 

1.)  Přezkoušení správnosti (kontrola) 

a)  formální – zda jsou na dokladu všechny náležitosti 
b)  věcné -  zda jsou údaje správné (správné množství, druh, cena…) 

2.)  Příprava k zaúčtování  

a)  třídění dokladů – podle druhu 
b)  označení dokladů – přidělení čísla, tzn. tvorba číselné řady 
c)  evidence – zápis dokladů do pomocných účetních knih (kniha FAV, FAP) 
d)  určení účtovacího předpisu (určení, jak se bude účtovat) 

 
3.)  Zaúčtování  

- provede se účetní zápis do účetní knihy a poznámka o zaúčtování (datum a podpis) 

 
4.)  Úschova 

- založení dokladů do šanonů a uschování = archivace (doby různé, minimálně 5 let po roce, 
kterého se týkají, doporučuje se déle, úschova daňových dokladů 10 let, doklady týkající  se 
mezd 20 let) 
- po uplynutí stanovené doby pro archivaci se účetní doklady vyřazují = skartace 
 
 

Příklady: 
Vědět, kdy se který doklad použije !!! 
Umět označit náležitosti účetních dokladů !!! 

Témata, do kterých materiál patří