01_Doklady
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
k opravovanému zápisu se napíše datum opravy a přidá podpis pracovníka
odpovědného za správnost dokladu
viz příklad tabule
Oběh účetních dokladů
Oběh účetních dokladů = postup při jejich zpracování
složitost procesu oběhu závisí na organizačním uspořádání, v malých účetních jednotkách není
nutný, naopak ve velkých firmách je nezbytná a vytváří se na něj směrnice
Oběh účetních dokladů:
přezkoušení
správnosti
→
příprava k
zaúčtování
→
zaúčtování
→
úschova
4
1.) Přezkoušení správnosti (kontrola)
a) formální – zda jsou na dokladu všechny náležitosti
b) věcné - zda jsou údaje správné (správné množství, druh, cena…)
2.) Příprava k zaúčtování
a) třídění dokladů – podle druhu
b) označení dokladů – přidělení čísla, tzn. tvorba číselné řady
c) evidence – zápis dokladů do pomocných účetních knih (kniha FAV, FAP)
d) určení účtovacího předpisu (určení, jak se bude účtovat)
3.) Zaúčtování
- provede se účetní zápis do účetní knihy a poznámka o zaúčtování (datum a podpis)
4.) Úschova
- založení dokladů do šanonů a uschování = archivace (doby různé, minimálně 5 let po roce,
kterého se týkají, doporučuje se déle, úschova daňových dokladů 10 let, doklady týkající se
mezd 20 let)
- po uplynutí stanovené doby pro archivaci se účetní doklady vyřazují = skartace
Příklady:
Vědět, kdy se který doklad použije !!!
Umět označit náležitosti účetních dokladů !!!