Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nefigurativní abstraktní malířství

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (59 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Willem de Kooninga

I když byl de Kooning původem z Nizozemí, patřil mezi nejvýznamnější členy amerického abstraktního expresionismu. Tento směr dynamicky objevoval hloubku a napětí emocí na plátně a jeho charakteristickým rysem bylo přijímání umělce jako nekonformní individuality. De Kooningův styl se měnil mnohokrát během jeho kariéry - z jeho ranných portrétů přes figurální obrazy ve stylu Picassa až k jeho abstraktním krajinám. Malba u de Kooninga představovala silné vrstvy barvy energeticky rozetřené po plátně postupně ve vyváženosti figurace i abstrakce. V sedmdesátých letech se de Kooning obrátil k figurativnímu sochařství.

Lee Krasnerové

I když byl abstrakní expresionismus i akční malba především záležitostí syrového mužství a živočišnosti, podařilo se Lee Krasnerové v tomto směru vyniknout a dokonce se stát jednou z jeho nejvýznamnějších osobností. Tvorba Krasnerové si zachovává precismí hranici mezi naprostým zničením a duchovním znovuzrozením. Narozdíl od většiny akčních malířů Krasnerová nikdy nezavrhla pomoc štětce. Jako manželka Jacksona Pollocka byla Krasnerová ovlivněna jeho prací, i když se vždy snažila vystoupit z jeho stínu. Často měnila techniky a dokonce zničila většinu své prvotiny. Po Pollockově smrti při autonehodě v roce 1956 následovala jeho nové učení a v abstraktní alční malbě představila figurální prvky a přitom se jí podařilo zachovat automatičnost a ryzost akce.

Informel

Informel je umění netvárnosti - silné vrstvy barvy s kousky omítky, rozdrceným mramorem, pískem i sádrou působí hrůzným napětím. Umělec pracuje s barvou jako s blátem, všemožně ji míchá a kupí vrstvy na povrchu plátna v hrůzné životnosti. Barevná hmota pak na plátně zobrazuje širokou škálu pocitů, vidin samoty, odcizení, hnevu, hrůzy a zničení časem. Informel si nade vše cení svou bezprostřednost, vitalitu a nezkaženost, a tak jsou často jako umělecká díla vystavovány obrazy šílenců.

Antonio Tapies

(1923 - Barcelona, Španělsko) Rodák ze Śpanělska Antoni Tápies se přímo účastnil španělské občanské války, která měla hluboký vliv na vývoj jeho práce a díla, dávajíce jim rozměry síly a často i politický podtón. Tápiesovo užití každodenních materiálů odráží nauky mimovolného uspořádání informelu, který se inspiroval vedením umělcova podvědomí. Tápies experimentuje s rozmanitými materiály, kombinuje olejové barvy s rozdrceným mramorem, práškovým pigmentem i latexem, aby tak vytvořil rozměrná díla s výrazným povrchem, které pak dodatečně zdobí detailními doplňujícími prvky. Tápiesova tvorba je obdivována pro svou hrůzyplnou krásu a pro zpracování, které vzbuzuje dojem, jakoby obraz prošel dlouhým časovým obdobím, které se podepsalo na jeho povrchu. V současnosti se Tápies zabývá vytvářením velkých napodobenin keramických předmětů každodenního života, jako například van a křesel.

Témata, do kterých materiál patří