Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nefigurativní abstraktní malířství

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (59 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Bridget Rileyová

Bridget Rileyová vystudovala Royal Academy v Londýně, vystavovala poprvé v roce 1963. Mezinárodní uznání přišlo pro Rileyovou poměrně brzy v její umělecké kariéře, a to když byla oceněna Velkou cenou za malování na festivalu Biennale v Benátkách v roce 1968. Příslišnost Rileyové k Op-Artu je zřejmá ze hry jejích barev a linií, které vytvářejí monumentální optickou iluzi. Práce Rileyové má hluboké kořeny ve studiu tradice umění, ukazuje širokou škálu vlivů - od barev pointilismu až do futuristického dynamismu. První obrazy Rileyové byly jen v černé a bílé, její styl však v proměnách času došel změn - dnes Rileyová používá barvu, aby dosáhla barevných kompozic vytvářejících dojem hudby.

Josef Albers

Josef Albers studoval umění v letech 1920 až 1923 na známé škole Bauhaus, kde od roku 1923 začal pracovat jako profesor. Po rozpuštění Bauhausu se v roce 1933 přestěhoval do USA, kde vyučoval mladé umělce na vlivné Black Mountain College a na Universitě v Yale. V roce 1963 mimo jiné vydal svou knihu Interakce Barvy (The Interaction of Color), která hluboce ovlivnila tvorbu nastupující generace. V této knize se Albers zabýval vnímáním barev, což bylo dominantním tématem celé jeho životní tvorby. Nejznámnější a nejrozsáhlejší serie obrazů z tvorby Josefa Alberse zachycují soustředné čtverce vytvořené čistými barvami, přičemž barva na plátna je nanášena nožem přímo z tuby. Albersovy série čtverců nabízely meditativní potenciál mezihry barev přesně v souznění s jeho barevnými teoriemi. Albers užíval barvy jakožto metaforu pro lidské vztahy, chtěl, aby bylo jeho dílo vnímáno na informativním a intuitivním základě a ne jen jako strohá geometrická cvičení. Optické iluze a experimenty vytvořené na Albersových obrazech ho zařazují k hnutí Op Artu, ale způsob, jakým aplikoval barvy na plátno ho přiřazuje spíše do abstraktního hnutí. Josef Albers se zabýval také navrhováním nábytku a skla a také fotografoval.

Témata, do kterých materiál patří