TVORBA ODBORNÉHO TEXTU - seminář
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
TEXT 5: PŘÍBĚH UMĚNÍ: pokusit se text parafrázovat
Jak uvádí E.H. Gombrich (1995), moderní umění je dnes vystavováno přísnější kritice. Lidé jsou na moderní výstavě zastánci myšlenky toho, že správné umění je takové, které odpovídá realitě. Tento úzký pohled platí však jen na současné umění a po opuštění výstavu jako by se na tento úzký názor zapomnělo. Nikdo se například nepozastavuje, jak uvádí autor, nad legendární postavičkou myšáka Mickeyho Mouse, který se reálné myši příliš nepodobá. Ať k tomu mají autoři důvod či jednoduše lépe ztvárnit danou věc neumí, je to součást umění stejně jako jiná díla z jiných období.
TEXT 6: CITACE
věrně doslova přejatá, důležité zachovat grafickou podobu (kurzíva, jednoduché uvozovky
necitujeme vše, zkráceno: [..]
potřebujeme doplnit podmět, předtím nebylo [slovo, moje iniciály]
potřebujeme něco vysvětlit: pozn. aut./iniciály
c.d.: (citované dílo): pokud následuje několik citátů ze stejného díla
ibid. = stejná strana
parafráze
parafráze s odkazy
citace z citace
něco zdůrazňujeme: tučně, ale za to napsat tučně + iniciály
citovat vždy z původního, primárního textu (citáty uvedené jako citáty v jiných pracích není vhodné x pokud to není dostupné)
Seznam literatury
jenom texty, které bylo přímo použity (citace, parafráze)
výjimečně můžeme uvést knihu, která nás inspirovala/ovlivnila (v úvodu)
ne to, co se vztahuje k tématu a my jsme použili
pokud je to diplomová práce, hledí se na počet položek, ale neměli bychom uměle natahovat
Citace
(Weber 1998: 158) : preferovaný způsob
Pokud si to zvolíme, takovýto bibliografický zápis: Weber, J. (1998). Název
Rozptyl stran: pomlčka bez mezer 189-190
Aktuálně ČSN ISO 169
Bibliografické odkazy a citace dokumentů, kolektiv autorů Univerzity v Zlíně: interpretace normy, dobrá příručka
Citace kvalifikační práce: můžeme, není to prestižní
Obhajoba
Schopnost vyjádřit myšlenky
Převést písemný text na mluvený
Prezentujeme naši schopnost mluvit spisovně, vědecky a souvisle
Předvádíme schopnost mluvit odborně
Fce: vyjádřit se, obhájit se k připomínkám, z negativ udělat pozitiva
Je potřeba, aby bylo vidět, že danému témata rozumíme (suverénně, sebevědomě)
Může rozhodit celkové hodnocení
Nikdy se neomlouvat za chyby, potřeba je zdůvodnit
Přijít tam jako mezi kolegy, reakce kolegiální, ne submisivní, ne agrese
Oponentský posudek bývá horší, připomínky být musí (uznat je, poděkovat)
Projev připravený, ale nečíst
Lepší malé kartičky, než stohy a hledat
Představa práce
-
začít podstatným (co jsme sledovali, podařilo se mi to splnit)
-
detaily potom
-
cíl – metodologie – výsledky
připomínky
zodpovědět ty největší problémy
vybrat si ty, které budeme moc kvalifikovaně rozebrat, ty zásadní
jiný typ psíma, upsání: nechat to být