Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




TVORBA ODBORNÉHO TEXTU - seminář

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

TEXT 5: PŘÍBĚH UMĚNÍ: pokusit se text parafrázovat

Jak uvádí E.H. Gombrich (1995), moderní umění je dnes vystavováno přísnější kritice. Lidé jsou na moderní výstavě zastánci myšlenky toho, že správné umění je takové, které odpovídá realitě. Tento úzký pohled platí však jen na současné umění a po opuštění výstavu jako by se na tento úzký názor zapomnělo. Nikdo se například nepozastavuje, jak uvádí autor, nad legendární postavičkou myšáka Mickeyho Mouse, který se reálné myši příliš nepodobá. Ať k tomu mají autoři důvod či jednoduše lépe ztvárnit danou věc neumí, je to součást umění stejně jako jiná díla z jiných období.

TEXT 6: CITACE

  1. věrně doslova přejatá, důležité zachovat grafickou podobu (kurzíva, jednoduché uvozovky

  2. necitujeme vše, zkráceno: [..]

  3. potřebujeme doplnit podmět, předtím nebylo [slovo, moje iniciály]

  4. potřebujeme něco vysvětlit: pozn. aut./iniciály

c.d.: (citované dílo): pokud následuje několik citátů ze stejného díla

ibid. = stejná strana

  1. parafráze

  2. parafráze s odkazy

  3. citace z citace

něco zdůrazňujeme: tučně, ale za to napsat tučně + iniciály

  • citovat vždy z původního, primárního textu (citáty uvedené jako citáty v jiných pracích není vhodné x pokud to není dostupné)

Seznam literatury

  • jenom texty, které bylo přímo použity (citace, parafráze)

  • výjimečně můžeme uvést knihu, která nás inspirovala/ovlivnila (v úvodu)

  • ne to, co se vztahuje k tématu a my jsme použili

  • pokud je to diplomová práce, hledí se na počet položek, ale neměli bychom uměle natahovat

Citace

  • (Weber 1998: 158) : preferovaný způsob

Pokud si to zvolíme, takovýto bibliografický zápis: Weber, J. (1998). Název

  • Rozptyl stran: pomlčka bez mezer 189-190

  • Aktuálně ČSN ISO 169

  • Bibliografické odkazy a citace dokumentů, kolektiv autorů Univerzity v Zlíně: interpretace normy, dobrá příručka

  • Citace kvalifikační práce: můžeme, není to prestižní

Obhajoba

  • Schopnost vyjádřit myšlenky

  • Převést písemný text na mluvený

  • Prezentujeme naši schopnost mluvit spisovně, vědecky a souvisle

  • Předvádíme schopnost mluvit odborně

  • Fce: vyjádřit se, obhájit se k připomínkám, z negativ udělat pozitiva

  • Je potřeba, aby bylo vidět, že danému témata rozumíme (suverénně, sebevědomě)

  • Může rozhodit celkové hodnocení

  • Nikdy se neomlouvat za chyby, potřeba je zdůvodnit

  • Přijít tam jako mezi kolegy, reakce kolegiální, ne submisivní, ne agrese

  • Oponentský posudek bývá horší, připomínky být musí (uznat je, poděkovat)

  • Projev připravený, ale nečíst

  • Lepší malé kartičky, než stohy a hledat

  1. Představa práce

  • začít podstatným (co jsme sledovali, podařilo se mi to splnit)

  • detaily potom

  • cíl – metodologie – výsledky

  1. připomínky

  • zodpovědět ty největší problémy

  • vybrat si ty, které budeme moc kvalifikovaně rozebrat, ty zásadní

  • jiný typ psíma, upsání: nechat to být

Témata, do kterých materiál patří